Smaller Default Larger

Pomocník pro nejhledanější klíčová slova na internetu

Ukážeme si základní tři nástroje, které správcům PPC kampaní a SEO optimalizátorům či SEO specialistům pomůžou k získání aktuálních, nejhledanějších a nejdůležitějších klíčových slov a výrazů, které lidé ve vyhledávačích hledají. Proč? Čtěte dál a dozvíte se víc.

 

Že internet není anonymní a že nás Google a Seznam "sledují" za libými účely svých statistik, to už mnozí vědí a občas se o tom i píše.

Jeden z hlavních účelů, proč vyhledávače shromažďují a dá se říci i "špiclují" naše chování na internetu, je zpracování a analýza získaných dat pro stále přesnější cílení reklamních služeb uživatelům internetu. Dalších důvodů tzv. konspiračních nebo technických existuje celá řada, ale ty nejsou předmětem tohoto článku.

Přeborník v získávání dat a údajích o lidech je Facebook. Všiměte si, jak vás nabádá nenápadnou hláškou typu:

"pozvěte, řekněte to kamarádům, co se vám honí hlavou, označte na fotce kdo to je, řekněte ostatním kde je toto místo, atd.".

Tajemné slůvko "řekněte to ostatním" v podstatě u Facebooku znamená: "dejte nám tuto informaci, protože o vás kvůli analýzám a reklamám potřebujeme více a více přesnějších údajů, ale nechceme to takto nazvývat, proto "řekněte to ostatním"".

Více se o tomto tématu a vlivu sběru dat a údajů z internetu o vás, dozvíte v zajímavém článku deníku E15.

Jak zjistíme konkrétní slova, výrazy, klíčová slova a tzv. TOPky, co se na internetu (v ČR Google/Seznam/Centrum) nejvíce a aktuálně hledá? Už jsme si řekli, že internet všechno tohle o nás ví a archivuje.  Prvním obecným nástrojem, pomocníkem, analyzátorem pro laickou veřejnost, může být nástroj od Seznam.cz, který se jmenuje "Seznam skokanů na internetu". Najdete ho na adrese zde

statistika na seznam u klicovych slov

 

Tato služba vyhledávače Seznam.cz je celkem zajímavá. Můžete si v ní filtrovat kategorie nebo i Kraje. V určitých případech to může pomoci i marketerům a správcům PPC a SEO, když reklamní kampaně cílíte např. podle Krajů a témat.

Dalším nástrojem (vhodným spíše pro odborníky na online marketing a internetovou reklamu), je tzv. klasika od Seznamu. Jedná se o nástroj "Návrh klíčových slov". Jeho ukázku vidíte v obrázku níže. Musíte být přihlášeni pod účtem na seznamu a pak můžete s tímto nástrojem pracovat.

 navrh klicovych slov seznam.cz

Zadejte slovo a výraz, který vás zajímá, a hned po odeslání tlačítkem enter se dozvíte zajímavé výsledky. Seznam prostě ví kolik a jakých slov se na internetu v daném čase nebo lokalitě hledalo. To můžete využít jen jako zajímavou informaci nebo i jako pracovní podklady pro plánování a optimalizaci PPC a SEO.

Třetím nástrojem je tzv. "Plánovač klíčových slov" ve službě Google Adwords. Tato služba vyhledávače Google je nejvíce promyšlená a jde opravdu do hloubky. Zjistíte v něm všechno jako u seznamu, ale i mnohem víc.

A co lze vše zjistit?

Tak např. v kolik hodin se daný výraz vyhledával, v jakém státě, v jakém městě a části města, jaký používáte prohlížeč, jak dlouho jste byli na konkrétní stránce, zda-li to byl muž či žena, jaký je váš věk, atd.  Google v provázanosti se službou Google Analytics ví mnohem více údajů o našem chování při vyhledávání a prohlížení internetových stránek.

Existuje samozřejmě celá řada placených SEO programů, které podobné podrobné statistické údaje poskytují vč. různých analýz.

A výsledek?

Tyto údaje můžete použít pro optimalizaci vašich stránek, e-shopů a jiných internetových projektů. Je prostě zajímavé znát informace o tom, co je na internetu zrovna IN a na to cílit online byznys.

Vyzkoušejte to a nebo nás kontaktuje a rádi Vám pomůžeme.

Jan Xaver Boštík

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2497

RSS

ukázka ppc reklamy