Smaller Default Larger

Název zboží v XML feedu pro Zbozi.cz a Heureku.cz pro zviditelnění e-shopu

Máte e-shop a přemýšlíte jak ho nejlépe zviditelnit? Řešení se nabízí několik. Ne několik druhů, ale několikxml url feed ve smyslu posloupnosti a celku. 

 

 

To znamená, že majitel e-shopu nebo jím najatá agentura na online marketing jako je ta naše (HIS WORK s.r.o.) musí učinit povinnou řadu technik a prací v nichž jednou z nich je i optimalizace tzv. XML Feedu e-shopu. XML FEED je excelový výstup seznamu/názvu a dalších popisných parametrů položek zboží v e-shopu. Tento xml feed se v e-shopu generuje automaticky a jednoduše řečeno, porovnávače zboží jako Zbozi.cz, Heuréka a Google Nákupy si data z tohoto feedu natáhnou a podle nich (nejen podle toho) řadí v porovnávačích cen zboží výsledky do lepších i horších pozic viz obrázek č.1.

 obr. č.1

nazvy zbozi v url xml feedu

Chcete aby se právě Váš e-shop v porovnávačích cen zboží zobrazoval co nejvýše a nejvíce? Pokud ano, ukážeme si jak v rámci SEO optimalizace na to.

Podívejte se do obr. č. 2 - v něm vidíte běžné administrační prostředí e-shopu. Soustřeďte se při SEO optimalizacích na položku "název zboží v xml feedu". Je to velmi důležité optimalizační pole.

Proč, co a jak? Do tohoto pole majitelé e-shopů a jejich zaměstnanci často vkládají název produktu i s jeho číselným, řadovým a typovým podoznačením. Takový název je vhodné vtělit do tzv. Title/popisu, ale nikoli do xml feedu. I když - je pravda, že je to vždy velmi individuální. Samozřejmě že pokud je Váš e-shop vždy v horních pozicích, je známý, populární a má vysoké prodeje, tak SEO optimalizační techniky nemusí přehánět a to ani v xml feedu.

Individuální přístup znamená zvolit si určité priority. Stanovte si kategorie či konkrétní položky zboží v e-shopu, kterté chcete protěžovat, prodávat, zviditelnit a tím pádem optimalizovat. tyto položky a kategorie zboží krom SEO META tagů musíte optimalizovat v xml feedu. Např. u položky "diamantové náušnice" (jste-li zlatnictví a prodáváte-li tyto diamantové náušnice) nebudete v poli název ve feedu "diamantové náušnice Alo 3358n", protože je to až příliš longtail název. Takový konkrétní název hledá v první fázi vyhledávání a online nákupu jen málo lidí. Nejvíce i dle statistik Seznam.cz a Google Webmaster Tools se hledají výrazy/názvy tzv. kategorické. To znamená, že drtivá většina budoucích zákazníků v první fázi - uvažování před online nákupy hledá tzv. obecnou frázi a název vyhlédnutého zboží. V našem případě to znamená, že se v optimalizaci soustředíme na obecný název "diamantové náušnice".

 obr. č. 2

jak nazvat zbozi z eshopu v xml feedu

Něco jiného je v administračním rozhraní e-shopu nastavení názvu/popisu v poli, které neovlivňuje XML feed, ale hlavní SEO META data jako Title/Description/Keywords. Tam se můžeme rozepsat konkrétně. tam je to dokonce nutností!

Tak a je to. Název pro XML feed máme nastaven. Teď počkáme jen na export do excelu a nacucnutí do porovnávačů cen a zboží. Během 1 až 3 dnů se nové údaje zaktualizují a roboti vyhledávačů tyto změny zaindexují. V Takovém případě máme zaděláno na postupné vylepšování tzv. zvyšování pozic a můžeme přeskočit konkurenci, být více vidět a míc více prodejů.

Pozn.: Co je nejhorší je to když správci e-shopu v těchto polích nevyplní nic a nebo to nechají na tzv. automatech systému e-shopu. V takovém případě se nedivme, když divíme, že nevidíme, řekl by klasik.                                         

Jan Xaver  

 

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2499

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...