Smaller Default Larger

Zvýšení návštěvnosti www stránek - ano či ne?

Přivedeme vám na stránky tisíce nových návštěvníků. Jedná se o nové potencionální návštěvníky. Takto znějí mnohé nabídky na českém internetu. Máte e-shop nebo www stránky, které jsou vaším důležitým prodejním kanálem na internetu? 

Jakou máte návštěvnost? Kolik máte unikátních návštěvníků za den, týden a měsíc? Hlídáte si konverzní poměr? Sledujete tyto statistiky např. přes Google analytics? A teď asi nejčastěji skloňovaná otázka.

Chcete zvýšit návštěvnost vašich stránek? Správná odpověď může být v tomto případě ANO i NE! Tento článek chce nakousnout a trochu řešit dvě věci. Za prvé: dejte si pozor na neseriózní nabídky k dramatickému zvýšení návštěvnosti.

Za druhé: Máme se zaměřit na návštěvnost jako na primární cíl?

Začnu tím druhým bodem. Zde je to poměrně jednoduché. Návštěvnost www stránek je důležitá. Důležitá je zejména pro weby a e-shopy, které chtějí a musí prodávat zboží, informace či reklamu. Návštěvnost stránek však není jednoduchá a čitelná věc.

Optimální a správná návštěvnost jakéhokoli webu je taková, která se formou různých technik online marketingu, snaží cílit na tzv. návštěnost a návštěvníky, kteří ihned či v dalších opakovaných návštěvách a vstupech na vaše stránky, provedou konverzní chování. Konverzí se výhradně jakýkoli prodej, registrace, vyplnění dotazníku, proklik cílové URL, apod. Co tedy vyplývá z výše uvedeného? Návštěvnost ano, ale nikoli kvatitativní, ale kvalitní tzv. konverzní návštěvnost.

 

Uvedu Vám dva příklady z praxe mé firmy.

1. Ozval se nám klient s portálem, který píše o rodině, dětech, ženách, atd. Jejich poptávkou bylo školení vnitřních personálních zdrojů v oblasti SEO. Chtějí se "naučit" základy SEO optimalizace portálu, abych jejich články a texty byly na nejvyšších pozicích vyhledávačů. Školení trvalo cca 4 dny, účtovali jsme si 48.000 Kč a klient umí tvořit titulky článků, atd. Jsou spokojeni. Ale u tohotoklienta byl jeden problém, který se v rámci školení musel primárně řešit a úzce souvisel s návštěvností daného portálu. Jejich stránky měly okolo 15000 unikátních návštěvníků za den. To bylo fascinující číslo! Taková vysoká návštěvnost je schopna v rámci tzv. "autority webu" vytáhnout portál na nejvyšší pozice na důležitá klíčová slova i bez kvalitního nastavení SEO META dat (Title, Description, keywords). To se běžně stává. Druhou stranou mince takovéto vysoké návštěvnosti je fakt, že weby s podobnou a vyšší návštěvností bývají předmětem spekulantů, kteří web koupí a časem zase prodají. Ale zpátky k návštěvnosti webu. U klientova portálu pokulhávalo to, že ani tak vysoká návštěvnost ho netáhla nahoru. To bylo divné. Proč tomu tak bylo? Unikátních návštěvníků bylo opravdu okolo 15000 za den. Ale po zevrubné analýze stránek vyšlo najevo, že více 43% unikátů zůstávalo na stránkách max. do 30 vteřin. A tady byl jeden z hlavních problémů. Špatné titulky, špatné SEO, špatný copywriting v kombinaci s výborným oborovým obsahem. 

Z výše uvedeného plyne, že 15000 návštěvníků za den nebo půl milionu měsíčně je k ničemu, když pokulhávají atributy SEO optimalizace, obsah, konkurenční přednosti, atd.!

2. Další náš klient má návštěvnost max. 600 až 900 unikátních návštěvníků za den. Děláme pro ně především PPC reklamu a postupně ladíme SEO se zaměřením na klíčová slova long tail /tzv. s dlouhým ocasem) z oboru. Návštěvnost je malá, ale podstatné je, že konverzní poměr u PPC reklamy držíme okolo 21% a celkové prodeje jsou příjemně ziskové. Co z toho plyne? 

I poměrně nevýznamná návštěvnost, ale cílená přináší vysoké zisky a v porovnání s čísly z příkladu č. 1 může být mnohem efektivnější. Návštěvnost tedy ano, ale řízenou, optimalizovanou a cílenou. Jak Vy zvládáte zvýšení a udržení návštěvnosti vašich stránek? A nyní k první bodu z úvodu tohoto článku. Dávejte si pozor na jakékoli nabídky, které vám za pártisíc korun slibují výrazné zvýšení návštěvnosti! Vaše www stránky nepotřebují desetitisícové návštěvy za den či měsíc (pokud nejste tzv. news portálem), ale potřebujete kvalitní konverzní návštěvníky. Jak na to? Především tím, že si najmete agenturu a znáte jejich reference nebo že si najmete agenturu, která profesionálně vyškolí vaše personální zdroje v oblasti SEO a PPC. Sledujte a vyhodnocujte např. v Google analytics, Collabimu, atd.

A na co si dát pozor? Nikdy nekupujte tzv. "fanoušky na facebooku". Takových nabídek jsou na internetu desítky. Nikdy nereagujte na zvýšení návštěvnosti vašich www stránek prostřednictvím registrací do více jak 10-15 katalogů. Nikdy nereagujte na nabídky ke zvýšení návštěvnosti formou PR článků na kdejakých PR farmách a linkbuilding farmách! A už vůbec nikdy nekupujte tzv. "seo balíčky". U všech těchto pochybných technik najdete ve vyhledávačích desítky tuzemských firmiček a studentíků, kteří tyto služby NEUSTÁLE a opakovaně nabízejí.

 

Jak tedy probíhá kvalitní a seriózní zvíšení návštěvnosti firemních www stránek? K efektivnímu zvýšení návštěvnosti stránek vedou mimo jiné tyto postupy a techniky, které klientům poskytujeme:

- První na řadu musí přijít podrobná analýza klientova webu v kombinaci s cílem, který klient poptává. Z analýzy nám vzejde result, zda-li je možné klientův cíl realizovat, s jakou náročnosti, za jaké peníze a jaké bude nutno použít techniky, úpravy a opravy. Z toho nám vzejde cenová kalkulace. Výsledné ceny se u tzv. "jednorázové" platby pohybují v řádech desetitisíců korun.

- Zvýšení návštěvnosti v sobě zahrnuje techniky SEO optimalizace (on-page factory, off-page factory), Copywriting, úpravu webu a url adres, nákup (nikoli výmněnu) zpětných odkazů, tvorbu a nákup pr článku, recenze a testy produktů klienta, soutěže, PPC reklamu, atd. V podstatě je tato práce definována jako "piplačka", hraní, přemýšlení, strategické plánování, hledání - je to pomalé, postupné a občas náročné.

- S klientem musíme komunikovat, vysvětlovat si pojmy, aktualizovat a potcrzovat cenové nabídky, reportovat, ptát se a občas i ustoupit - klient je "pán investor".

- Nejde o to, jestli si najmete firmu, která má jednoho člověka, 2 nebo 3 lidi, jestli má pronajatou velkou kancelář v centru nebo tvoří-li v domáci kanceláři. Na tomto aspektu pranic nezáleží. Máme klienty, kteří nebyli spokojeni s giganty jako je H1 nebo s velkou firmou, která tvoří weby za 50.000 Kč, apod. Na druhou stranu jsem se setkal s klienty, kterým PPC i SEO "zničil" tzv. seo borec ze Žďáru nad Sázavou, Třince či z Jihlavy. Co doporučuji?

Doporučuju jít na schůzku se zástupcem poptávané agentury a dejte na ten vnitřní "pocit" a také na reference. Naše firma sídlí ve Svitavech a je zcela normální, že se jedeme "představit" klientům do Prahy a prezentaci řešíme z očí do očí.

Takže je návštěvnost a "návštěvnost", ať se daří.

HISWORK-728X90 256

 

Jan Xaver Boštík  

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2495

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...