Smaller Default Larger

Výkonostní parametry příchozích návštěv na stránky

V SEO se často řeší zdroje návštěv, které přicházejí na klientův web. Které z nich jsou důležité a jak je ovlivňovat?

 

 

Z praxe bych po letech řekl, že co se návštěv týče, tak důležité jsou všechny. Jsou to přeci živí návštěvníci a potencionální zákazníci!

 

Rozdíl je v kvalitě a nákladech na různé zdroje návštěvníků. Jaké zdroje návštěv můžeme mapovat?

 

Organic

Paid

Social

Direct

Vlastní

 

statistika nvtv svt gar v google analytics

Nejběžnějším analyzátorem přicházejících kategorií návštěvníků je Google Analytics. Nedávno jsem si prohlížel zdroje návštěv portálu Svět-Garáží.cz

 

Tento portál má nevyvážený mix zdrojů návštěv. Ze sociálních sítí na něj skoro nikdo nepřichází. Z placených zdrojů jako je např. PPC reklama a jiné druhy placené inzerce, je návštěvnost také skoro nulová.

 

Někteří odborníci na online marketing a SEO doporučují, aby živé a důležité weby měli rozložený zdroj návštěv. Optimálně něco ve stylu "marketingový mix". Ano, určitě dávám palec nahoru. To by bylo ideální a optimální. 

 

Záleží však na úhlu pohledu. Některé webové projekty mají nastavený rozpočet na marketingový mix. Potom je jejich mapa zdrojů návštěv široká, pestrá a tzv. mnohokanálová.

 

 

Více a více webových projektů však v čase touží tzv. placené návštěvy umenšovat na úkor tzv. neplacených. V praxi to znamená, že klient touží po větším množství návštěvníků, kteří ho "skoro nic nestojí" a budou konvertovat.

PPC reklamu, PR články, bannery apod. placené kanály chtějí nákladově snižovat. To je dobrý a správný cíl. Nutné je však podotknout, že většina neplacených návštěch přichází skrze SEO kvalitu webu. A SEO není zadarmo, ale dost draze se platí. Takže se v zásadě jedná také o placený zdroj návštěv.

 

Ideální stav je tzv. přirozená "authority page". Weby které prdí na SEO a PPC jako např. známé zpravodajské nebo zájmové portály mají obrovské počty unikátních návštěvníků. Tyto počty návštěv, které se dlouhodobě drží a rostou, mohou způsobit, že takový portál je vždy v horní části první stránky vyhledávačů. Toho však nemůže dosáhnout 95% stránek menšího formátu. To je realita.

 

Náš portál Svět-garáží.cz má celkem dobrou pověst, kvalitu a drží si dlouhodobě stejnou a mírně rostoucí návštěvnost. Na mnoho konkurenčních klíčových slov se drží na první straně vyhledávačů. Nemá žádné placené kampaně, které by přiváděly tzv. "paid" návštěvníky. 99% jeho návštěvníků je tzv. "organic". To můžete vidět v obrázku tohoto článku. Přivedení návštěvníci nás nestojí skoro nic.

 

Samozřejmě můžeme jeho návštěvnost radikálně zvýšit. Stačí k tomu kvalitní SEO, placená PPC reklama a třeba PR články. Současný stav nám však stačí a vyhovuje.

 

Netrapte grafem zdrojů návštěv vašich www stránek. Funguje-li web, máte-li prodeje a o web se staráte, neinvestujte do placených zdrojů návštěvníků. A naopak: skomírá-li web a nemáte-li dost návštěv a konverzí, udělejte analýzu zdrojů návštěv a pusťte se do zvýšení vaší návštěvnosti. Jde to!

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2495

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...