Smaller Default Larger

Co v praxi znamená obsahové SEO pro klienta?

Obsahové SEO. Za posledních pár let je to dynamický vývoj a posun v SEO. Nemálo klientů z řad menších i větších firem se časem zklamalo v oboru SEO optimalizace. Brání se mu a více a více mu nerozumí.

 

 

Mohou za to pikolíci v podobě firmiček, které zdevalvovali obor SEO na potěmkinovi techniky ve stylu:

 

- pouze zpětné odkazy

- pouze afilaite

- pouze META tagy a popisky

 

jak má vypadat správné SEO pro firmy?

 

- pouze tisíce zápisů do katalogů zdarma

- garance pozic

 

a spousta jiných "zdarma" technik. Nutno říci, že takovéto SEO fungovalo před xlety. Také u vyhledávače Seznam.cz fungují lepší pozice i dnes na základě počtu odkazů. Na Google zase naopak nikoli. Už to samo o sobě velí k tomu, že SEO optimalizace probíhá a řeší se jinak pro oba vyhledávače.

Nejen proto se při vstupní analýze s klientem rozhoduje s kterým vyhledávačem prioritně začneme. Nelze být dobrý a kvalitní v jednom rozpočtu a ve vymezeném čase na obou vyhledávačích.

 

S čím je nutné u SEO počítat?

Zjednodušeně řečeno s tím, že klient oboru SEO a zvláště obsahovému SEO nerozumí! To není výtka. Je to konstatování faktu. Stejně tak naše agentury na online marketing nerozumíme byznysu klienta. To je také fakt.

Z toho plyne ponaučení, že smlouvu nesmíme uspěchat. Klienta musíme edukovat, co SEO znamená, že se nejedná o kouzla a co přesně znamená "obsahové SEO". Teprve potom až získají obě strany pocit, že si rozumím, mohou řešit obsah smlouvy a zakázky.

 

A co že znamená SEO?

Zjednodušeně řečeno slovy SEO GURU Pavla Ungera: "SEO je optimalizace všech výskytů důležitých pro klienta na internetu". S tím se nedá více než souhlasit.

 

Co je ale obsahové SEO?

Vím přesně, co obsahové SEO není. Není to pouze xxxx bodů vyjmenovaných v úvodu tohoto článku.

Obsahové SEO je hledání a vylepšování výskytů o klientovi napříč internetem. Obsahové SEO je pravidelná komunikace s klientem. Nejedná se o komunikaci reportů, ale návrhy, úpravy a vylepšování. A to se týká prakticky úplně všeho. Čeho například?

 

- PPC

- PR textů

- Letáků

- Stránek klienta

- Kvalitních microsites

- Videí

- Fotogalerií

- atd.

 

Ale abych se vrátil k poslání úvodníku tohoto článku. Konkrétní obsahové SEO třeba u jednoho z našich klientů je toto:

Klient prodávající zvukovou techniku, DJ a hudební vybavení atd. na webu shop4djs.com má od nás dnes doporučení tohoto znění:

 

"...dle statistik za last 3 měsíce lidé nejvíce klikají na tvém webu na menu "Nejprodávanější" a "Akční slevy", proto by z dlouhodobého marketingového hlediska a obsahového SEO stálo za to: 1. Tyto dvě menu dát na každou stránku eshopu. 2. Na homepage možná více graficky zvýraznit a posunout více na oči.,..."

 ukázka seo klienta

 

To se samozřejmě týká dalších jednotek až desítek věcí a technik. Např. v PPC klientovi vypíchneme do sólo sestavy klíčové slovo, které za posledních 5 měsíců excelovalo oproti ostatním nebo skrze software o tzv. "zmínkách" vyjednáme klientovi nákup odkazu nebo článku do obsahově zajímavého článku, který byl na internetu nedávno někým publikován.

 

Řada možností je velká, jak klienta tlačit nahoru a držet ho tam. Ač se to tak nezdá, i toto vše patří doobsahového SEO. Souhlasíte?

 

Jan Xaver Boštík

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2497

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...