Smaller Default Larger

PPC a SEO spolu nebo sólo?

Nedávno jsme při schůzce s klientem řešili, že nestačí investovat jen do PPC, ale že kvalita PPC přímo souvisí a záleží na kvalitě nastavení SEO na stránkách, které jsou propagačním cílem reklamních textů PPC. Klient tomu nechtěl věnovat pozornost...

 

 

Když spravujeme pépécéčka klientovi, tak se musí kontrolovat výsledky, výkon a kupa statistických čísel a údajů. Klienty zajímají především pozice, cena proklik a celková útrata.

16125900913 fbff3f851e o

 

Jenže tyto výsledky a jejich kvalita je min. z 35% ovlivňována kvalitou stránek na které PPC odkazuje.

Ne nadarmo je v Skliku sloupeček s názvem "kvalita" a v Adwords sloupeček "score kvality". Podívejte se:

 adwords kvalita

sklik kvalita  

Roboti payperclick systémů totiž hodnotí kvalitu cílové url stránky na kterou z reklamního textu odkazujeme.

Co roboti posuzují? To je dobrá otázka, ale neznáme na ní 100% odpověď. Je to součást algoritmů vyhledávačů. Něco známo je a něco zase nikoli.

Rozhodně na cílové stránce klienta sledují, zda-li odkazující reklama z reklamní sestavy např. "Pánské košile z bavlny", se vyskytují přesně tato klíčová slova či nikoli. Procházejí texty, meta data, nadpisy, obrázky, atd. Proto je dobré mít i obrázky popsané jako "pánská košile bavlna" a nikoli jen "pánské košile". Sledují stáří stránek, návštěvnost, průměrnou dobu na stránce, atd. Je toho určitě mnohem víc.

A tato boot špionáž předává data systému a ten přes určité vzorce vytvoří magické číslíčko na stupnici 1 až 10, co se kvality týče.

No a to číslo pak ovlivňuje další faktory jako je cena za proklik, pozice, atd.

V čem je tedy zakopaný pes? Bojím se to říci, ale v klientovi. Proč? Máme klienty, který se nedá vysvětlit efektivita propojení SEO s PPC a PPC se SEO. Chtějí se zaměřovat jen na PPC a kvalita stránek uvadá. Pak jsou klienti, kteří to pochopí a chtějí co nejlepší kvalitu. A dovolí před spuštěním PPC se soustředit na SEO vzkříšení kvality stránek.

Je to jak kdo a jak kdy. Vysvětlujeme, přesvědčujeme, ale klient platí a rozhoduje.

Většinou však klientům říkáme "PPC bez aspoň základního SEO dělat neumíme a ani vlastně nechceme".

Chceme být lepší než ostatní. Aspoň se o to snažíme. Celkové výsledky jsou trochu jiným tématem zabaleným do xx faktorů a dohod s klientem. 

 

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2497

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...