Smaller Default Larger

Proč vyplňovat na stránkách Meta tagy kvůli SEO?

Jedna dobrá rada pro majitele internetových stránek, které nejsou ve vyhledávačích dobře vidět. O jakou radu jde? VYPLŇUJTE NA STRÁNKÁCH VŽDY META TAGY JAKO JSOU: description, Keywords a hlavně Title! Jak na to správně? 

Podívejte se na obrázek níže na administrační rozhraní internetových stránek, kde názorně obecným příkladem ilustrujeme, jak vypadá prostředí v kterém můžete (musíte) vyplnit META TAGY.

SEO Meta Tagy pro vyplneni viditelnosti ve vyhledavacich

Obrázek je pořízen v administračním systému pro tvorbu a správu internetových stránek JOOMLA. V tomto systému rádi pracujeme. Je pružný, "zdarma", přátelský pro SEO, nabízí množství profesionálních a placených komponent a hlavně je jednoduchý a vstřícný vůči majitelům stránek, kteří si chjtějí své weby sami editovat.

 

V obrázku vidíme vpravo dvě pole tzv. Meta tagů. Jde o políčko pro META DESCRIPTION a META KEYWORDS. Vlevo nahoře můžete vidět editační řádek s názvem "Titulek". Můžeme ho kvůli SEO optimalizaci nazývat "META TITLE".

Tyto pole (snad krom Keywords, které nemají 100% prokázaný vliv na SEO (ale u nás ve firmě ho vyplňujeme dle stsatistik hledaných KWs´ i tak)) je NEZBYTNOU NUTNOSTÍ a správci stránek či majitelé jej musí vyplňovat!

Pojďme si jednotlivé Meta tagy představit, jak vypadají ve vyhledávačích a jak je vnímají oči uživatelů internetu a roboti Seznamu a Google.

META TITLE - v níže uvedeném obrázku vidíte, že tento Meta tag TITLE ve vyhledávačích vlastně pro uživatele vyhledávačů tvoří název - titulek vyhledaného odkazu na nějaké stránky, které nám vyhledávač nabízí.

meta tag Title ve vyhledavacich

 

Žlutě vyznačené řádky jsou Meta tagy TITLE. Takto Title vypadá. Pro roboty vyhledávačů je to jeden z nejvíce sledovaných parametrů s kterým Google i Seznam ve svých algoritmech zobrazování výsledků pracují. Sluší se dodat (ale to je zcela samostatné téma), že Google i Seznam.cz s parametrem tagu TITLE pracují velmi odlišně. Je to běžně pozorovatelné, když u klienta optimalizujeme na nějaké prioritní klíčové slovo a sledujeme chování vyhledávačů k Title.

Je Meta tag Title jen obyčejným titulkem nebo nadpisem?

Ano i ne. Spíše tedy lépe řečeno ve světle SEO optimalizace, NE. Je v mé odpovědi nějaký rozpor? Ani ne. Proč? TITLE je zcela určitě určitým druhem nadpisu či titulku. Ale jelikož běžný provozovatel www stránek chce, aby jeho web byl vidět pokud možno na první straně vyhledavačů a to ještě co nejvýše, pak musí k tomuto parametru - titlku - nadpisu přistupovat úplně jinak? A jak?

Uveďme si příklad tvorby správného TITLE tj. nadpisu. Představte si, že se chystáte psát a publikovat např. článek o tom, že ruský prezident Putin je diktátor a manipulátor. Článek můžete navzat v podstatě jakkoli. Variant budou určitě desítky. Chcete-li však, aby zrovna váš článek o ruském prezidentovi Putinovi byl vidět a byl dobře dohledatelný a neztratil se v záplavě desítek a stovek podobných článků, pak musíte:

např. hledat ve statistikách a plánovačích klíčových slov na Seznamu a Google aktuální a nejvíce vyhledávané klíčové slova a výrazy, které přímo či úzce souvisí s tématem zamýšleného článku, který chcete publikovat ve virtuálním světě.

Podle získaných výsledků potom můžete navrhnout a vytvořit meta tag TITLE.

Titulek by měl obsahovat prioritní klíčové slovo či jeho variace, měl by být pravdivý, měl by obsahovat sdělení či výzvu, která povede k tomu, že ho oko návštěvníka internetu po zhlédnutí přivede k prokliku a ke vstupu na vaše stránky. TITLE nesmkí být krátký ani dlouhý. Různé programy vám prozradí jeho ideální délku, kterou milují roboti vyhledávačů. V našem případě by mohl znít: "Ruský prezident V. Putin diktuje a manipuluje veřejné mínění".

 

 

META DESCRIPTION - tento meta tag má taktéž ohromný vliv pro roboty vyhledávačů, ale i pro uživatele internetů, kteří vyhledávají (v našem případě informace o ruském prezidentovi).

Žlutě zabarveně můžete v obrázku vidět, jak META TAG DESCRIPTION vypadá. 

 meta tag DESCRIPTION

 

DESCRIPTION jinak česky psáno "popisek" je Meta Tag, který říká robotům vyhledávačů o co tematicky v daném textu článku či menu a kategorie konkrétního webu jde. Stejnou vahou oznamuje tu samou věc uživatelům internetu, kteří do vyhledávačů zadají vyhledávací dotaz viz obrázek. Zadání vyhledávacího dotazu "ruský prezident putin" robotům vyhledávačů dává echo, co mají hledat a jak seřadit nalezené a nabídnuté výsledky.

Pamatujte, že vyhledavači nalezené výsledky tj. stránky píšící o tématu viz vyhledávací dotaz, ještě neznamená, že je Google i Seznam nabídnou vám jako hledajícímu!!!

Algoritmus vyhledávačů, který řeší, co vyhledávač najde, nabídne a v jakém pořadí to předloží, je to nejcenější a nejtajnější v celém internetu.


Na nás je, abychom vyhledávači trochu pomohli a nakopli ho, aby našel zrovna naše stránky, texty a články nebo zboží či informace. K tomu slouží meta Tagy TITLE i DESCRIPTION. V Description se ve vyhledávači zobrazí tučné výrazy, které obsahuje náš zadaný vyhledávací dotaz. To je moc dobré, protože to pomáhá v rozhodování na co klikneme, když naše oko v pársekundovém scanování stránky vyhledávače hledá relevantní výsledek!

Nechci se do tématu pouštet podrobněji, proto jen uvedu, že kdo tyto prvky neřeší, tak na jeho stránky chodí málo návštěvníků nebo málo kvalitních konverzních návštěvníků a zákazníků. Toto platí jak pro zpravodajské stránky, tak pro blogy, e-shopy a vlastně pro všechny druhy www stránek, které chtějí nabízet, šířit, publikovat a prodávat na internetu svůj obsah a produkt.

V kombinaci s kupou dalších technik a prací budete své stránky dostávat v pořadí výsledků ve vyhledávačích výše a výše a tím získáte žádané návštěvníky nebo prodeje.

Meta Tag KEYWORDS je třetí velmi důležitý parametr. Někteří SEO specialisté ho řeší, jiní nikoli. Moje firma je řeší. Najdeme dle četnosti a popularity klíčová slova k tématu a usadíme je do příslušného pole adminu stránek. Nic to nestojí a je to hotovo za pár minut.

Závěrem: Posuňte vaše stránky ve vyhledávačích výš a získejte další nové návštěvníky a zákazníky. Už víte jak. Nebo se obraťe na nás, rádi Vám poradíme.

POZOR: doba je dynamická, mnoho věcí se mění. Proto dnes klademe větší a větší důraz na tzv. "obsahové SEO". Co všechno obsahové SEO znamená a proč je důležitější než meta data atd., se ptejte v kontaktním formuláři naší firmy HIS WORK s.r.o.

                          Jan Xaver B. a tým HIS WORK s.r.o.

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2496

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...