Smaller Default Larger

PR články - tvorba PR textů, rady a info o PR

Jak získat sponzory a nabídnout jim reklamu a výhody prezentace a byznysu?

Jak získat sponzory a nabídnout jim reklamu a výhody prezentace a byznysu? To je velmi dobrá otázka. Je to problém, který více a více pálí mnoho organizátorů, autorů, serverů a veřejných akcí typu kulturního, sportovního a neziskového.

 

Na toto téma moc hezky píše a vysvětluje autor v článku na serveru Mediář.cz. Článek doporučujeme k přečtení, naleznete ho zde.

Autor se snaží apelovat na žhavé téma sponzoringu. V podstatě skoro každá veřejná akce potřebuje rozpočet doplnit nebo přímo vytvořit ze zdrojů od sponzorů. S tím se dá souhlasit. Sponzora šikovný manažer nebo organizátor často sežene a zadaří se.

Co sponzorovi většinou nabídnete? V podstatě nic moc kvalitního. Jde zejména o o tyto standardy:

- darovací smlouva

- potvrzení daru

- uvedení loga v záplavě dalších log sponzorů

- minimální zmínka a poděkování na akci do mikrofonu

- poděkování v měsíčníku města po skončení akce

- volné lístky na akci

- a další podobné...

 

 

Vše výše uvedené je nutným standardem. Nic víc to není. Sponzorovi to NIC nepřinese, nedá, nezviditelní a nepřinese efekty pro jeho byznys. V podstatě je to pro sponzora účetní a byznysové mínus a maximálně dobrý pocit v případě mecenáštví regionální potřeby. Získat takového sponzora opakovaně bude problém. Nemá z toho nic. Nemyslím to špatně. Ale pokud nejde o charitu a dárcovství, pak obě strany z toho něco musí mít. 

Ve většině případů z toho má hmatatelný prospěch pouze příjemce sponzorského daru. Je to hloupé, ale je to tak. Potvrzení o daru, sponzorská smlouva a zmínka na plakátum není žádná hmatatelná výhoda! Přiznejme si to.

Sponzoři dostávají od příjemců daru málo zpátky. Např. pivovar xxx by měl např. za sponzorskou částku 50.000 Kč na akci dostat něco hmatatelného a byznysově efektivního.

Co tím přesně myslím?

Takovému sponzorovi v podobě pivovaru musíte dát např. výhradní právo na prodej jeho značky piva na vaší akci a žádné jiné pivo tam celý víkend být nesmí. To vše se musí zakotvit do smlouvy.

Co z toho získáte vy a sponzor?

Vy z toho vytěžíte 50.000 Kč, což není zanedbatelná částka. Sponzor získá z návštěvy vaší akce výhradní právo prodeje piva na akci a např. z jednoho tisíce návštěvníků akce získá prodej 2500 kelímků svého piva. Sponzorovi musíte dát zpětně vydělat minimálně vloženou darovací částku a více!

 

Jak na to správně? Žádejte o sponzoring a zároveň nabízejte ekonomické exkluzivity! Je v tom potřeba být kreativní a ryze ekonomicky orientovaný. 


Druhou stranou téže mince je např. sociální druh sponzoringu. Já osobně sháním sponzora/dárce na rehabilitační kolo pro vozíčkáře po úrazu páteře, tzv. handbike. Jakožto vozíčkář bych ho moc potřeboval kvůli bolestem těla. Kvalitní s pomocným motorem stojí přibližně 185.000 Kč. To nedám dohromady. Ale co můžu v tomto případě sponzorovi nabídnout? Celkem nic exkluzivního. Z tohoto pohledu je třeba vnímat sponzoring, dárcovství, mecenášství rozdílně.

Jaké jsou vaše zkušenosti?

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2495

RSS

ukázka ppc reklamy