Smaller Default Larger

PR články - tvorba PR textů, rady a info o PR

Krizové PR: mlžit, lhát, měnit a ovlivňovat média...

Server E15 uveřejnil velmi zajímavý článek o krizovém PR agentur pro velké firmy a management státní správy. Najdete ho níže v odkazu našeho textu. Je inspirující si přečíst pár donaha odhalení PR technik velkých agentur.

 

 

V podstatě v uvedeném článku nejde jen o krizové PR. Krizovým PR rozuměj hašení a úklid rozlité kávy konkrétního politického a firemního selhání na určitém projektu, stavbě, výroku, persony a čehokoli jiného, co v očích "obyčejného člověka" smrdí.

____________________________________________________

Článek  deníku E15 najdete zde

____________________________________________________

Autor článku rozebírá, na základě komentářů různých odborníků z PR agentur, případ negativizace pražského tunelu Blanka. Je to velmi zajímavé.

Abych řekl pravdu, tak zásahy a zbraně PR konzultantů, najatých na vylepšení obrazu požáru, jsou doslova hnusné. Nemyslím tím, hnusné, ve smyslu piorativního urážení, ale hnusné ve smyslu amorálnosti.

Co je na tom amorální? V podstatě úplně vše od samého začátku, co si zúčastněné strany politicko-veřejného problému najímají PR požární konzultanty a agentury.

Máte v lednici zkaženou rybu, smrdí a všichni obyvatelé bytu to vědí? Nikdo z nich se však nehlásí k tomu, že tam tu rybu nechal zesmrádnout a už vůbec není na obzoru zájemce, který by tu rybu vzal a hodil do popelnice, nikoli do koše v zasmrádlém bytě.

V takové situaci přichází nápad: najmeme si PR komunikační agenturu. Ona politikům a veřejnosti vysvětlí a zdůvodní vše kolem té nevonící situace. Agentura vytvoří (nikoli najde) viníka, rozhádá členy rodiny v bytě, navrhne desítky řešení smradlavé atmosféry.

Obecně shrnuto: o tomto mluví článek E15 o krizovém PR.

Doporučení: hoši a dámy z PR komunikace, chápu, že je to byznys a příležitost se vyšvihnout, ale vaše zbraně, techniky, způsoby a komentáře bych být vámi držel pod pokličkou. Tunel Blanka zbavíte zápachu a vody v kabeláži, ale za cenu, že začne nevonět vaše strana. Přestože smrad z ryby ulpí částečně na vás, a to na základě vašeho odhalování se v článku, tak chápu, že byznys je byznys a účel světí prostředky. Budete poptávaní a budete sklízet úspěch. Bezesporu.

Ale holedbat se tím, že jste 24 hodin na příjmu pro politiky, novináře, úzávěrky deníků a pořadů, a že můžete v režimu "last minute" smrad v ledničce měnit na "Old Spice", byť jen do podpaždí, není to pravé ořechové PR do vašich řad.

Na druhou stranu vám rozumím. Také jsme klientovi najali PR agenturku, která mu dodává kvalitní obsahové články a spoty do médií. Mají kontakty na média, pořady, editory, šéfy a novináře, které např. moje reklamní agentura na internetovou reklamu nemá a neumí to.

Co dodat? Byznys je byznys a o zasmrádlých problémech a potřebách se nebude moc mluvit. Prostě krizové PR.

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2497

RSS

ukázka ppc reklamy