Smaller Default Larger

3 kroky k PPC reklamě, která funguje v celé EU

Ve srovnání s neefektivním internetovým hazardem, čímž je tradiční reklama, neexistuje zatím lepší způsob jak cíleně obchodovat a propagovat webové stránky přes tzv. platbu za proklik, pomocí klíčových slov ve vyhledávačích Google, Seznam, Bing, Yandex,... 

Pokud vám není stoprocentně jasné, proč platit za prokliky PPC reklamy, jedná se o tzv. sponzorované - protěžované, ale primárně neobtěžující odkazy, které se zobrazují při hledání na webových prohlížečích.

Je určitě mnohem cílenější a finančně efektivní vynakládat finanční prostředky za PPC reklamy než za „offline“ reklamy nebo nepromyšlené bannerové reklamy. Důležité je ve firmě strategicky přemýšlet o tom, kde budeme shánět návštěvníky, zákazníky a zájemce, kteří budou správně motivováni klikat na naše ppc reklamy. Cílem reklam placených za proklik je dostat se do popředí vyhledávačů a hledajících uživatelů internetu, kteří hledají speciálně to, co nabízíte.  To vyžaduje pečlivý průzkum klíčových slov, strategického nabízení a přesvědčivého reklamního textu pro prokliknutí a následnou konverzi.

Problém bývá v místě, kde většina lidí končí s PPC reklamou a na proklamaci či výzvu v reklamním textu nereagují. V tomto momentě roste číslo u parametru "počet zobrazení", který ničí a doslova drtí další důležitý parametr "CTR". Výsledek tohoto poměru potom způsobuje propad v pozicích PPC reklamy a to i za daň v podobě tlaku na zvyšování ceny za proklik. 

ppc reklama ctr

Více zde: http://www.ppc-reklama-seo-blog.cz/news/3-kroky-k-ppc-reklame-ktera-funguje-v-cele-eu/

Jedna z hlavních chyb PPC reklamy je to, že inzerent nebo agentura nerozděluje PPC reklamu na Search a Content. Nehlídají si vylučující klíčová slova a nesledují dostatečně podrobně, kde se jejich PPC reklama zobrazuje. Ještě horší je, že se žádným způsobem nesnaží navázat neobtěžující a relevantní vztah s těmi, kteří u nich nic ještě nekupují, aby tak zvýšili míru konverze každé vynaložené koruny. To je ostatně alfou a omegou u spol. Google v jejich systému PPC reklam Google Adwords. Pokud tedy budete prodávat produkty nebo služby, má to smysl, pokud budete prodávat a budovat svůj fanklub současně. Zde je jeden z mnoha návodů, jak zvýšit míru konverze z jakékoliv PPC kampaně a zároveň zvýšit povědomí o Vašem webu.

 

1. První věc, kterou musíte udělat, je vytvořit mimořádně konkrétní cílovou stránku, tzv. vstupní stránku - landing page. PPC reklama musí být co nejvíce provázaná s webem klienta. V závislosti na různých klíčových slovech, která vyvstávají, můžete dokonce vytvořit několik vstupních stránek. Každá pak bude úzce zaměřena na specifické potřeby hledajícího.

Prostě a jednoduše PPC systémy milují "příbuzné cílové url". Následně docílíte lepších parametrů skóre kvality, CTR, atd. 

2. Když říkáme „hledající uživatel internetu“, myslíme tím opravdu hledající. Prostě a jednoduše reklamní texty PPC v search i v contentu musí být v 100% souladu s tím, co na cílové URL adrese je. Problém PPC reklamy, která je dělána špatně je to, že v reklamním textu tzv. jen "lakujete" = polopravdy a přehánění. V takovém případě i na renomovaných webech přináší PPC reklama mnoho „zvědavých prokliků“, které vás připravují o návratnost vašich investic. Vy máte v PPC chtít pouze uživatele internetu - potencionální zákazníky, kteří různým způsobem aktivně hledají to, co vy nabízíte a nikoli žádné "online kohokoli". 

spatne delana ppc reklama

3. Vstupní url adresa vašich www stránek však neprodává váš produkt. To je klíčové si uvědomit. Místo toho můžete nabízet kvalitní bezplatné zdroje – mini kurz, elektronickou knihu, seminář nebo jiný typ propagace, které přímo souvisí s tím, co prodáváte. Tím, že učíte lidi o vašem produktu nebo službě, jste skutečně zapojeni do vysoce efektivní formy prodeje. Je to vše jen o navázání vztahu. Z praxe: I dnes existeju mnoho inzerentů v PPC reklamě, kteří vše směřují v reklamních PPC textech na jedinou či hlavní url adresu svého webu.

To je v 90% zásadní a často opakovaná chyba. Naše agentura HIS WORK s.r.o. vždy klientům PPC kampaň "rozseká" do tolika reklamních sestav a kampaní podle toho, jak to nabízí a vyžaduje vstupní SEO a PPC analýza www stránek klienta.

Pravděpodobně provedete vždy několik prodejů správnou a zajetou cestou, ale opravdové a nové zisky přijdou od lidí, kteří ocení atraktivnost - výhodnost a PRAVDIVOST reklamních textů v PPC reklamě. Tato technika není v žádném případě nic nového. Google to dlouhodobě učí a hlásá. Ale je šokující, kolik firem a agentur online marketingu stále ještě neumí používat PPC reklamu a ztrácí tak dobré peníze inzercí na necílené url adresy, které na to nejsou ve shodě s reklamním textem a tak tedy neposkytují žádnou skutečnou hodnotu pro hledajícího uživatele internetu. PPC reklama na Seznam.cz i PPC reklama na Google je úžasný nástroj. Ale je smutné vidět tolik špatně vedené PPC reklamy.                                       

                               J.X. Boštík a tým

 

 

Kam dál?

 

Co je a co není obtěžující reklama?

 

Jak funguje internetová reklama? 

 

YouTube bude bez reklam, kdy?

 

Nevhodná reklama na velkých portálech?

 

Špatné stránky se špatnou reklamou

 

 

 

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2499

RSS

ukázka ppc reklamy

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...