Smaller Default Larger

Vylučující klíčová slova v PPC reklamě na Skliku

Jak na to, aby PPC reklama na Seznam.cz byle účinná?

link-sklik

Reklama na Seznam.cz se dá dělat více způsoby. Jedním z nejvíce používáných reklamních formátů na Seznamu je PPC reklama. Jak PPC reklama vypadá a kde se na Seznam.cz zobrazuje - můžete vidět třeba zde

 

PPC reklama nejen na Seznamu se rozděluje na PPC texty ve vyhledávání a na PPC reklamní texty v tzv. obsahu, což znamená, že se vaše reklama textová i bannerová zobrazuje na stovkách různých webových stránek, které nechávají zobrazovat reklamy od Seznam.cz.

Je to efektivní a účinné, ale i PPC od Seznam.cz na partnerských webech má svá významná NEGATIVA. Uvedu konkrétní příklad. Naše vlastní reklama na Seznamu v obsahu tzn. na partnerských webech má úskalí v tom, že se zobrazuje na "stovkách" webů, které jsou neefektivní, málo navštěvované, obsahově bezvýznamné, atd. Prostě zaplatit třeba 8 Kč za proklik majiteli webu, kterým je nějaký studentík či spekulant a snaží se na internetu vysurfovat všemožné "zdarma a zadarmo", je zcela neefektivní.

Co s tím?

Musíte to hlídat, optimalizovat! Prvním řešením je plnit a aktualizovat seznam "nechtěných" webů a jejich url adres. Podobný seznam dávám k dispozici viz specializovaný článek zde

A co dál?

Je potřeba v čase hlídat a tvořit seznam tzv. vylučujích klíčových slov, které často spouštějí vaší PPC reklamu v obsahu. Níže přidávám zdarma seznam nejčastějších slov, které jsou konteaproduktivní a nemají efekt konverze. Seznam neefektivních KWs slov, která v našem případě jsou kontraproduktivní: pojem, zuno, triky, diskuze, ban, forum, recenze, volná, místa, triky, brigády, sportovní, daň, zbavit, zrušení, pdf, dph, zrušit, deal, nevhazujte, promítání, red, výuka, vitana, zákon, co, jak, znamená, postup, test, rady, prezentace, prezentaci, práce, místo, erotický, tlakoměr, hubnutí, super, heslo, zástupce, zaměstnání, sestava, feed, feedu, vyhodnocení, ebook, e-book, kniha, fix, štípek. Pozn.: nezapomeňtě VKWs v Skliku uvádět se znamenkem mínus, Google Adwords ,mínus nepotřebuje, ten má pro VKWs samostatné "pole".

Představte si, že v obsahové PPC na seznamu inzerujeme naše služby internetového marketingu. vyselektovali jsme období cca 5 měsíců a vytáhli tzv. "spuštěcí dotazy", které aktivují zobrazení-prokůik PPC reklam.

Když se podíváte do výše uvedeného seznamu, tak je zcela zřejmé, že naše reklamní texty a bannery zajímají tzv. "nekonverzní" uživatele internetu. Vyčteme z toho, že jedná o studenty, o uchazeče o zaměstnání, o lidi kteří se chtějí PPC naučit či zdokonalit se, o diskutéry z oboru, o novináře, o účetní které zkoumají DPH z PPC, o marketéry, atd. Zbytek VKWs asociuje různé produkty a oblasti, které se v oblasti reklamy a marketingu vnutí všude. Jedná se o témata hubnutí, půjček a erotiky. Tak a máme to! Nyní můžeme naší PPC v obsahu pustit dál, dosáhneme vyšších hodnot CTR, vyselektujeme nežádoucí klikaře, a budeme vidět více u správných cílových konverzantů. A v neposlední řadě ušetříme desítky až stovky korun v rozpočtu na PPC.

 

Shrnutí kroků pro vyšší efektivitu PPC reklam v obsahu

- Používejte vylučující klíčová slova (VKWs)

- Denně optimalizujte své PPC sestavy

- Analyzujte spouštěcí dotazy

- Veďte si a tvořte seznam nekonverzních url adres

- Návrhy klíčových slov - používejte je na Google i Seznamu (viz odkaz)

 

Návrhy klíčových slov

Pro efektivní získání návrhu klíčových slov musíte být na Skliku přihlášeni pod emailovým účtem. U návrhu klíčových slov na Google být přihlášeni nemusíte. Návrh klíčových slov na Seznamu je výborný pro selekci klíčových slov v ČR. Na druhou stranu nástroj pro návrh klíčových slov na Google (viz odkaz) je ideální pro hledání klíčových slov cílených do zahraničí.

 

 

 Zvolená umístění tzv. výběr konkrétních webů pro PPC reklamu

S výše uvedenými kroky samozřejmě souvisí přidávání tzv. "zvolených umístění", optimalizace částek za proklik u jednotlivých slov, rozdělování do více sestav, obměna reklamních textů, atd. Pokud na toto vše nemáte čas a vlastní personální zdroje, oslovte profesionální agentury, které se na PPC specializují.

 

Kam dál?

 

Co je a co není obtěžující reklama?

 

Jak funguje internetová reklama? 

 

YouTube bude bez reklam, kdy?

 

Nevhodná reklama na velkých portálech?

 

Špatné stránky se špatnou reklamou

Jan Xaver Boštík

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2499

RSS

ukázka ppc reklamy

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...