Smaller Default Larger

Internetový marketing - rady a info z internetového marketingu

Internetový marketing nebo tzv. online marketing je nejdůleležitější součást komplexního balíku online reklamy a propagace firem, organizací a jednotlivců na internetu. Přesto je mezi tzv. e-podnikateli informační a občas pojmový chaos, co vlastně internetový marketing je a co všechno v sobě zahrnuje.  

 

Jaký je rozdíl mezi internetovou online reklamou a online marketingem? Je to to samé? Zaměřuje se Vaše firma na internetovou reklamu nebo internetový marketing či online marketing?

Nejjednoduší je v tomto případě asi začít stručnou a logickou definicí obecných pojmů internetového marketingu. Internetový marketing (zdroj wiki-book): Internetový marketing má najít zákazníky pro určitý produkt nebo službu a uspokojovat jejich potřeby v souladu se zájmy firmy. Proto internetový marketing či tzv. online marketing představuje využívání služeb internetu pro realizaci či podporu marketingových aktivit. V současné době je marketing na internetu velmi významnou složkou celkové propagace. Internet se používá nejčastěji pro umisťování reklamy, ale je vhodný také pro komunikaci s veřejností (PR). S nástupem nových médií se tradiční metody marketingu a reklamy doplňují, případně nahrazují, postupy novými a v dnešní době účinnějšími. Jmenujme si jen několik nástrojů propagace na internetu, se kterými se nyní běžně setkáváme: webové sídlo firmy, e-mailový marketing, reklamní banery, textové odkazy a firemní blogy. 

http://antiangstrezeptfrei.net/tavor-1mg-tabletten http://antiangstrezeptfrei.net/diazepam-10mg

 

Nástrojů internetového marketingu existuje velmi mnoho a nové stále vznikají. Příkladem může být reklama na sociálních sítích, o které se v současnosti hodně mluví a která se rozmáhá s jejich rostoucí popularitou a počtem uživatelů. Také dochází k tvorbě nových aplikací pro internetovou reklamu a marketing, jako je například Google AdWords. Jedním z nástrojů, pomocí kterých lze zvýšit návštěvnost webových stránek firmy, je tzv. SEO optimalizace pro vyhledavače. S použitím této metody se stránky umisťují na předních místech vyhledávačů, a tím se stávají pro potenciální zákazníky atraktivnější. Důležitý je zde nejen dostatek klíčových slov na samotných stránkách a v jejich zdrojovém kódu, ale také zpětné odkazy a umístění v katalozích.

Pozn. autora J.X. Boštík:

Definice z portálu wiki je velmi výstižná. Proto jsem si ji z mnoha rádoby definic vybral. Vypovídá totiž o mnoha různorodých a dynamických vlastnostech internetového marketingu. V podstatě se dá říci, že internetový marketing má jen obecnou strukturu a definici, neboť se neustále vyvíjí, mění, roste a nedá se lehce ukotvit v učebnicích jako definice, která by zahrnula celou jeho širokost a vliv. Internetový marketing před dvěma lety je proti současné podobě a jeho technikám, zcela odlišný a efektivnější. Marketing online nebo offline má ale shodný cíl. Musí získávat, oslovovat a prodávat. Ale internetový marketing má tolik důležitých částí, stylů, vlivů, zdrojů, kanálů a technik, že je to samostatný a velmi sofistikovaný marketingový obor.

Online marketing má významnou výhodu, že může být až skoro absolutně cílený na vybrané cíle jednotlivých podnikatelů na internetu. Správná internetová reklama, která ctí a rozumí principům internetového online marketingu, vlastně ANI NENÍ reklamou, protože není obtěžující, nevyžádaná a necílená. Proč? Kombinace optimalizovaných internetových stránek, správné PPC reklamy a dobré SEO optimalizace umí dosáhnout toho, že online reklama radí, informuje a je v plné obsahové a hlavně tematické součinnosti s tím, kde se konkrétní uživatel internetu zrovna online nachází, ale zároveň vydělává! A přitom všem taková reklama umí plnit i svůj primár a prodává zboží i služby! Opakem je necílené a obtěžující reklama. O ní se dočtete zde

Online marketing (zdroj H1): 

V celém tuzemském internetu je skoro nemožné najít přímou definici pojmu "online marketing". Mnoho firem a freelanderů má v Title i Description svých internetových stránek pojem "online marketing" obsažen, ale konkrétní texty chybí a nebo se jen holedbají významem pojmu "internetový marketing". Google mi poskytl nakonec pouze jedinou firmu, která v několika větách respektuje význam slova "online marketing". Na webu firmy H1 píší: " Online marketing -  Na internetu máte příležitost zasáhnout miliony uživatelů. Naučíme vás vybrat ty nejvhodnější prostředky právě pro váš projekt".

Zbytek textu jsem vystřihl, neboť už nic o online marketingu nedefinoval, ale pouze lanařil na vlastní služby. Online reklama není dostatečnou definicí pro termín internetového marketingu. Internetový marketing zahrnuje širokou škálu online technik za účelem efektivního zviditelnění a prezentace e-byznysu firem a projektů, které chtějí být na internetu vidět a být úspěšné.

Co internetový marketing tedy zahrnuje? PPC reklamy, banerovou prezentaci, efektivní internetové stránky, SEO optimalizace, Copywriting - optimalizované prodávající texty, atd. V podstatě jde o to, že na začátku internetového marketingu je "chtění" firmy dosáhnout na internetu úspěchů a zaznamenat dynamický růst.

Nejste-li specialisty na online marketing, najměte si firmu - agenturu, která  vám pomůže definovat a nastavit cíle a techniky internetového marketingu. Online marketing se vždy dělá na míru konkrétní firmě. V tomto oboru neexistují šablony a univerzální řešení nebo balíčky. Nevěřte prosím podvodným SEO balíčkům bez jakékoli optimalizační indivdualizace jako např. www.seo-obchod.cz/seo-startovaci-balicky. Škoda, že podobné praktiky nejsou ze zákona trestné! Každá firma má jinou startovací výchozí pozici a stav ve svém e-byznysu. Některé firmy s byznysem na internetu začínají, jiná firma má pouze internetové stránky bez jakékoli optimalizace a podpory,  další firmy mají www stránky nebo e-shop navysoké úrovni, ale chybí jim správná a efektivní reklama, atd.

im

obr. Internetový marketing schéma

Online marketing vyžaduje na začátku analýzu stavu firemního profilu na internetu, definici cílů, návrh nákladů a rozpočtu, zvolení cílových skupin, zvolení komunikačních kanálů, atd.

Zkráceně se dá říci, že internetový marketing je "citlivý bič", který nutí firmu dělat efektivně vše proto, aby firma na internetu ve vyhledávačích byla vidět a profitovala. Internetový marketing není NIKDY jen JEDNA (samospásná) technika, ale souhrn několika propojených technik, které vyvolávají efekt online synergie. 

 

 

Moje klienty nikdy nevedu jen v jedné části online marketingu. Kombinuji pro ně PPC reklamy, důrazně pracujeme na SEO optimalizaci webu, upravujeme internetové stránky, píšeme nové optimalizované texty, pšíme pro klienty PR články, radíme klientům za kolik kupovat reklamní plochy a kde být vidět a naopak, kde je to zbytečné. 

PPC reklama bez průběžné práce na SEO optimalizaci webu se může stát velmi drahou technikou. PPC systémy totiž hodnotí i tzv. "skóre kvality" klíčových slov a reklamních textů url adres na které v PPC odkazujeme. Pokud systém vidí, že text na tzv. cílové url adrese, je slabý, málo konkrétní nebo přímo nesouvisející s obsahem klíčového slova, budete muset platit za proklik mnohem více, než konkurence a pozici nebudete mít "jistou". Stejně tak, když klientům děláme kvalitní SEO optimalizace webu a čekáme 4 až 8 měsíců na viditelné výsledky posunu na první pozice, musíme stanovené cíle podpořit např. PPC reklamou. internetovy marketing reklama

 

Internetový marketing je systém nutně provázaných a souvisejících technik, které se průběžně musí v reálném čase prolínat. Potom můžeme pro klienta dosáhnout kýžených efektů, postupného snižování nákladů a soustředit se na budoucí průběžnou, vlastně neustálou optimalizaci.

Když firma hledá ve vyhledávačích klíčová slova jako "internetový marketing, online marketing", je to dobře a znamená to, že touží posunout svůj e-byznys dál k efektům a výkonům.

A jak jste na tom u Vás? Vedete si internetový marketing z interních zdrojů firmy nebo marketing svěřujete profesionálním agentůrám? Uvítáme vaše zkušenosti a komentáře.

 

 

Internetový marketing, Jan Xaver Boštík

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2499

RSS

ukázka ppc reklamy

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...