Smaller Default Larger

Pay per click reklama - PPC reklama

Pay-Per-Click platba za proklikVyzkoušeným a uznávaným klíčem k úspěšné internetové reklamě v prostředí ČR je nalezení způsobu předávání informací o propagovaném předmětu co nejvíce lidem - uživatelům internetu a zároveň udržet co nejnižší náklady na reklamu. 

 

Reklamní nástroj - Pay per click (PPC) reklama může být jedním z nejjednodušších způsobů, jak generovat z hlediska byznysu efektivní provoz vaší webové stránky a tím si zajistit slušný zisk pomocí vyhledávání v internetových prohlížečích Google, Seznam a např. Bing.

Google AdWords a Seznam Sklik jsou nejvíce populární forma placení za prokliknutí reklamy tzv. PPC pro malé, střední i velké firmy a podniky. Populární jsou tyto systémy díky popularitě Google Afwords a Seznam Sklik v regionu EU i v ČR, a částečně proto, že vám umožní ovládat své výdaje velmi jednoduše a prakticky okamžitě. PPC reklama má řadu výhod. Významnou je i to, že je tzv. "neobtěžující, ale relevantní formou reklamy! Tyto prazáklady velmi důrazně a logicky propaguje jeden z úspěšných guru těchto reklamních systémů, pan Ing. Radek Sakáč.

 

pay-per-click

Jak PPC reklama funguje?

U PPC reklamy platíte v systémech peněženky (obr. č. 1) pouze to, když někdo navštíví vaše webové stránky a klikne na vaši reklamu. Reklamy mohou být umisťovány na různých vyhledávacích stránkách (SERP) nebo na webových stránkách, které obsahují vámi hledaná klíčová slova.

 

obr. č. 1

Kolik platíte v reálu za každý proklik vždy závisí na tom, kolik jste ochotni nabídnout, za vaše vybraná klíčová slova a v Skliku a AdWords to závisí do jisté míry na vašem hodnocení kvality (score kvality, CTR, atd.). Čím vyšší je vaše nabídka (a vyšší hodnocení kvality), tím větší budete mít šanci, že vaše ppc reklama bude zobrazována v horní části ppc reklam zobrazovaných na stránce. Pokud jste zruční, pay per click reklama vám pomůže přilákat návštěvníky na vaše webové stránky a přivést tak platící až konverzní zákazníky.

 

Nastavení a správa PPC reklamy

Sklik i AdWords umožňující platit za proklik reklamy lze snadno spravovat. Vytvoříte si účet, vyberete potenciální klíčová slova, napíšete reklamu, vložíte svoji nabídku pro proklik a nastavíte denní maximum pro vaše klíčová slova. Můžete si vybrat, zda chcete zobrazovat vaši reklamu pouze na stránkách (vyhledávací síť nebo obsahová síť) nebo i na jiných webových stránkách. Lze také využít cílení na webové stránky, které vám umožní vybrat jednotlivé internetové stránky, kde se budou vaše ppc reklamy zobrazovat viz obr. č. 2

ppc reklama v obsahove siti

  obr. č. 2

Vaše reklamy v systémech PPC vždy jsou předmětem schvalování společností Google a Seznam, ale proces schvalování a spouštění vašich reklam probíhá obvykle velmi rychle.

Google vám pomůže se naučit AdWords

Google poskytuje online výukové programy viz obr. č. 3, které lze rozdělit do malých, snadno pochopitelných částí, z nichž lze získat přístup ještě před tím, než si vytvoříte svůj Google AdWords účet. Google AdWords pracuje trošku jinak než standardní placené prokliknutí reklamních programů. 

Společnost Seznam, a.s. přímé školení uživatelům PPC systému Sklik nenabízí. V této oblasti Vám doporučujeme nechat PPC řídit agenturou na online marketing, která vás může i školit. Dělat si PPC reklamy sami bez základních a spíše středních znalostí systému, je často rizikem končícím velmi nízkou efektivitou výkonu PPC. 

google adwords

obr. č. 3

Google AdWords a jeho funkce výběru preferovaných rysů

Google umožňuje zadat preferovanou pozici. Pomocí této volby můžete určit nejvyšší a nejnižší pozice přijatelné pro vaši reklamu. Vaše reklama se nezobrazí vůbec, pokud to nebude být přinejmenším ve své nejnižší poloze přijatelné. Můžete nastavit různé preferované pozice každé reklamy nebo reklamní sestavy. Pomocí nástroje Google AdWords, můžete získat dobrou představu o tom, kolik kliknutí můžete očekávat, že reklama bude stát. Úplné zastavení nebo pozastavení PayPer click reklamní kampaně je také možné. Zastavení nebo pozastavení Pay Per Click kampaně je v administračním systému velmi snadné a rychlé.

Závěr – PPC Google AdWords

PPC reklamy může být důležitou součástí vašeho internetového marketingu. Můžete se také za rozumnou cenu naučit nebo zlepšit své dovednosti v placeném reklamním systému. Použití efektivní „pay per click“ reklamní kampaně může mít za následek zvýšení provozu a prodejů na vašich webových stránkách a následné zvýšení celkové ziskovosti vašeho podnikání. Google AdWords i Seznam Sklik má vynikající sadu nástrojů pro správu kampaní placeného proklikávání ppc reklam. 

Používání Google AdWords i Seznam Sklik je při správném vedení perfektní a efektivní zkušeností pro malé i velké firmy. Díky snadnému sledování funkcí a výkonů se můžete průběžně učit ze svých chyb. Pokud budete chtít využívat Sklik i AdWords, budete si muset nejprve vytvořit jejich emailový účet, atd.. Pay Per Click je jen jeden kousek skládanky dobrého online marketingu. PPC reklama je jen jedním z mnoha nástrojů, který je k dispozici pro domácí podnikání v oblasti online marketingu.

autor: MH, redakce 

 

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2497

RSS

ukázka ppc reklamy

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...