Smaller Default Larger

Seznam URL adres www stránek pro vyloučení z obsahové PPC sítě v Google Adwords

Pokud používáte aktivně PPC reklamu na Google v systému Adwords nebo v Skliku na Seznamu, tak víte, že se PPC kampaně rozdělují na dva hlavní okruhy. A to na PPC ve vyhledávání a na PPC reklamu v obsahu. 

Té druhé jmenované se také říká contextová reklama v obsahové síti, což lidově řečeno znamená, že jde o PPC reklamu, která se zobrazuje na stovkách různých www stránek, které povolili zobrazování textové a banerové PPC reklamy.

PPC reklama v obsahové síti je efektivní. Má svá pravidla, např. nepoužívání řetězce KEYWORD, použít klasickou kampaň či dynamickou bez klíčových slov, cílit na vybrané segmenty, weby, atd. Má však i své nevýhody. Mezi dvě hlavní platí např. to, že se musí pravidelně hlídat a optimalizovat, protože u ní hrozí tzv. "ulítnutí". Druhou nevýhodou je to, že pokud si nenadefinujete tzv. "publikum" či oblast/téma webů,tak se vám bude obsahová reklama zobrazovat v celé řadě desítek, stovek a tisíců českých webů. A to se už musí pořádně hlídat, protože jinak může klient být zobrazován ne nechtěných stránkách např. na pornografických, na konkurenčních, na zcela tématicky nesouvisejících, na webech s minimální návštěvností a kvalitou obsahu. Největším problémem jsou weby tzv. "lapačů" klikání na PPC reklamy. Takový např. studentík vytvoří web třeba ze segmentu luxusních automobilů, přihodí tam pár tématických podstránek, prolinkuje ho s podobnými kumpány, nasadí do něj přes Google adsense či Sklik zobrazování PPC reklamy tzv. content a JE ZADĚLÁNO na problém váš jako správce i pro klienta.

O jaký problém jde? O efektivitu. To znamená o obsahovou kvalitu webů na kterých se budou vaše reklamy zobrazovat. Tzv. "lapači" PPC reklam totiž volí taktiku, že v obsahu svých stránek umisťují texty a klíčová slova na které se potom "lepí" PPC reklamy. Seznam i Google mají vnitřní mechanismy a hlídají si počet a rozsah reklamních ploch, opakované vícečetné prokliky z jedné IP adresy a jiné podezřelé aktivity. Mnohdy inzerentům vrátí proinvestované peníze za tzv. "neplatné prokliky" a webům, které se takto chovají občas zablokují Adsense a Sklik účet.

Přesto existují v ČR stvoky až tisíce webů a webíků, které se neustále dokola vtírají a lákají PPC reklamy. Mají často nulový přínos svého obsahu, nízkou návštěvnost, amatérské prvky grafiky a anonymní kontaktní údaje. Takové weby vám či klientům ničí CTR, žerou peníze za občasné podařené prokliky (kamarád/kamarád) a ve výsledku nepřinesou vůbec žádné konverze. A PPC je především cílená na konverze. I když v případě některých klientů bereme PPC v obsahové síti jako budget pro brandovou reklamu o značce.

obsah ppc reklama

Řešení: Pokud vás nebaví znovu a znovu bezvýznamné weby a webíky vyůučovat na úrovni sestav, kampaní a to mnohdy u desítek klientů, pak vám nabízíme ke stažení seznam url adres takových "lapacích" webů. 1x za měsíc ho aktualizujeme. Natáhněte si seznam např. přes Adwords editor jako tzv. "vyloučené weby" a je zase trochu "vyčištěno a optimalizováno".

Pokud v seznamu najdete web, který považujete za dobrý a vhodný, kontaktujte nás a vyřadíme ho. Některé inzertní, hrací, módní, mládežnické či počasové a zeměpisné weby - mohou být zrovna pro vašeho klienta relevantní stránkou. PS: Seznam je placený, dáli se tak říkat "pár korunám" min. za aktualizace.

Jak můžete soubor získat? Klikněte dole na ikonu PayPal a odešlete částku 69 Kč z Vašeho PayPal účtu. Obratem Vám na email z účtu PayPal přijde aktualizovaný excelovský soubor. Ať se daří

                                                               

 

  JXB

 

 

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2497

RSS

ukázka ppc reklamy

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...