Smaller Default Larger

Nevhodná reklama u videí na portálech jako je idnes.cz

Nejenom tzv. obtěžující internetová reklama přes celou stránku na největších tuzemských portálech je častýmREKLAMA NA IDNES.CZ problémem internetu, ale také i to, že například reklama u video zpráv na idnesu a jinde, je reklamou neřízenou a necílenou.

 

 

   

Tento týden jsem si na idnesu prohlížel video o trágédii, kdy závodní auto najelo do diváků a několik jich na místě zabilo.

Video bylo tak drastické, že to až bralo dech. Řidič závodního monstertrucku neuřídil těžký teréní kolos a doslova doskákal mezi přihlížející diváky na okraji dráhy. Auto zmasakrovalo několik lidí z kterých ihned na místě pár zemřelo. Je to tragické, ale stává se to a tak trochu se s tím i počítá.

O to větší šok bylo to, co jsem u takovéhoto videa opravdu nečekal. Těsně před nehodou na video skočila idnesácká video reklama na absolutně nesouvisející téma. Podívejte se do autentického obrázku viz níže.

reklama CEZ na idnes na internetu

 

Tato reklama byla tak silně necílená, neřízená, nevhodná a nečekaná, že převálcovala celý můj dojem z celého videa a původního účelu, proč jsem se na něj chtěl podívat.

Úspěch, mohl by říci marketér portálu nebo zadavatel reklamy. Opak je však pravdu. Reklama sice zanechala větší dojem než zhlédnutý video klip. Jenže tento dojem byl negativní. K negativním dojmům se člověk nechce vracet. Negativní dojem, který v nás zanechá reklama vede k negativním referencím a k cílenému vyhýbání se zdroji odkud ten antipozitivní dojem přišel. To úspěch rozhodně není!

Kdo za tak nevhodnou reklamu může?


Tak v prvé řadě za neřízenou reklamu může vždy provozovatel portálu. V každém reklamním systému, ať již je komerční nebo autorský vlastní, můžete nastavit vylučující klíčová slova, IP adresy, konkrétní vyloučené url adresy nebo i videa. V tomto případě k této vhodné selekci očividně nedošlo.

Druhou stranou mince bvá zadavatel reklamy do videí na internetu. V tomto případě pravděpodobně selhala reklamní agentura, která zajišťuje pro společnost ČEZ reklamu na internetu v rámci komplexního full service online marketingu. ČEZ by měl více se svou reklamní agenturou komunikovat v té oblasti, kde nechce být viděn a prezentován. Tato oblast je minimálně stejně důležitá jako primární cíl internetové reklamy - být vidět.

Jaké jsou vaše zkušenosti s tímto tématem? Neváhejte a vyjádřete své zkušenosti s reklamou i videí níže v naší anketě.

Líbí se Vám reklama u videí na internetu?

Reklama u videií nám nevadí, zvikli jsme si.
hlasuj
Ano, reklama u videí je otravná  a nesouvisející
hlasuj
Co s tím můžeme udělat, nic - jen to vždy přeskočit
hlasuj
Velké zpravodajské portály zneužívají trpělivosti návštěvníků
hlasuj
Celkem hlasovalo: 31

 

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2497

RSS

ukázka ppc reklamy

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...