Smaller Default Larger

Tradiční bilboardy mají malý vliv. Ano nebo ne?

Prošel návrh zákona, který zakazuje politické billboardy. Argumenty: zejména vysoké náklady a nízká informační hodnota 

Toto téma nízké informační hodnoty a vlivu bilboardů na cílové skupiny, je dlouhodobým tabu marketingu. Tak nějak je to cítit, ale v zájmu byznysu se o tom raději moc nemluví a "prádlo se pere jen doma".
 
Čas od času se najdou odvážlivci a toto téma opráší. Zajímavý článek o nízkém vlivu bilboardů najdete na portále politickymarketing.com

Článek viz portál výše nás inspiroval k titulku i obsahu našeho článku. Z pohledu politickehomarketingu.com je pochopitelné, že proti bilboardům nepůjdou. Je to velké a točí se v tom zajímavé peníze a marže.

Do bilboardů se pere především z několika hlavních důvodů. Mezi ně patří například:

 

- jejich převelikost

- jejich hustota na plochu

- rušení pozornosti řidičů

- živelnost, nelegální plochy bez povolení

- častá anonymita zadavatele

 

To vadí zejména politikům a řidičům. Abychom však byli objektivní, tak je potřeba uvést, že skoro každý druh reklamy on-line nebo off-line, má svá známá a přetřásaná negativa.

 

 

 

V našem článku jde však o téma vlivu bilboardů. Vnímáte, že vzkazy z bilboardů mají na vás nějaký či dokonce významný vliv? Nebo vnímáte, že kde všude přítomné mega bilboardy vás spíše obtěžují?

Rozdíl je určitě ve velikosti a hustotě konkrétní aglomerace a lokality. Počet bilboardů je vysoký ve velkých městech jako jsou Brno, Praha, atd. Zvláště u frekventovaných silnic jich je jako nastláno. U nás na maloměstě ve Svitavách máme také desítky bilboardů, ale ty si hrají spíše na regionální notu marketingu. Jsou celkem "málo" obtěžující.

 

Vliv bilboardů - Drtivá většina populace si myslí, že bilboardy na ně vliv nemají nebo max. jen mizivý. Proč tomu tak je? Pár důvodů je uvedeno výše. Obecně vzato je to asi proto, že bilboardy neumí cílit na přesné publikum a přesný čas.

 

Jdete po městě v centru nebo jedete po jakékoli frektované silniční tepně a chce nechce míjíte a vidíte desítky i stovky bilboardů. Představte si: Jmenujete se xxxxx xxxxx, máte rádi RC modely, pracujete jako hlavní účetní, bydlíte ve Veverské Bítýšce, máte tři děti a staráte se o babičku. A právě na vás (modelový příklad příjemce reklam) míří desítky bilboardů.

Co je špatně? Za prvé vlastně žádný bilboard vidět nechcete, protože jedete na služební cestu. Do hlavy se vám přesto tlačí z bilboardů např.:

T-Mobile, O2, BMW, různý SW, okapy a střechy, Fiat a v neposlední řadě nějaký ten bulvár.

 

Náš modelový příklad řidiče na dálnici netrpí žádnou mentální poruchou a až 99% vzkazů z bilboardů se ho netýká. Má operátora Vodafone, utrácí za děti a babičku, a ke všemu preferuje dovolenou výhradně v termálních lázních  na území Maďarska.

 

Právě takovou většinu lidí bilboardy netrefí, ale staví se jim do cesty všude možně.

 

Internetová reklama je na tom mnohem lépe. Umí cílit na segmenty i čas. O tomto rozdílu čtetě v našich dalších článcích, např. zde

 

Menší a menší vliv bilboardů má na svědomí i ten známý tzv. politický marketing. Všichni znají tváře politiků z bilboardů. Ale skrytý vzkaz takových bilboardů je, že "zase nás oslovují jen když jde o volby". A je to pravda. V období kdy nejsou volby, tak o politiky na bilboardech nezavadíte. To přispělo k významnému snížení vlivu bilboardů obecně.

 

Důvodů, vlivů, názorů a studijí, které monitorují vliv bilboardů, je mnoho a z mnoha úhlů pohledu. 

AddThis Social Bookmark Button

Anketa

Jaký je Váš postoj k internetové reklamě?

Pracovní postoj, prospěch pro inzerenty i náš byznys

hlasuj
Webová reklama je cílená a neobtěžující oproti třeba TV

hlasuj
Internetová reklama dává tipy na mnoho nových www stránek

hlasuj
Internetová reklama mě obtěžuje...
hlasuj
Celkem hlasovalo: 2497

RSS

ukázka ppc reklamy

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...