Smaller Default Larger

Blokování internetové reklamy je zbytečné

Nedávno lupa.cz uveřejnil zajímavý článek na téma blokování internetové reklamy. Blokování reklamy na internetu není v tuzemsku nijak horkou položkou internetových diskuzí. Ale přesto lidé hledají SW na blokování reklam. 

Mezi uživateli českého internetu jsou zastoupeny různé názory na internetovou reklamu v nichž převládá názor, že pokud je internetová reklama neobtěžující, tak může návštěvníkům internetu dávat mnoho typů na zajímavé internetové stránky. 

To lze např. dokázat anketou na homepage mého blogu, kde v obrázku vidíte názory více jak tisíce respondentů. 

Co říká výsledek ankety? 

Uživatelé internetu nemají nic proti internetové reklamě a naopak připouštějí, že dobře cílená reklama může být inspirující! Na druhou stranu však z ankety můžeme vyčíst, že tzv. necílená reklama může být velmi obtěžující. 

S tím zcela jasně souhlasíme. Naší firmu HIS WORK s.r.o. živí internetová reklama, zejména PPC reklama. Ale baví nás na ní to, že ze své podstaty úspěchu je a musí být neobtěžující! Jaká je ovšem realita reklamy na internetu, časopisech a v TV?

anketa o internetove reklame 3

Niero Gonzalez, se zajímal o to, jaká část návštěvníků jeho herního portálu blokuje internetovou reklamu. Výsledky měření velmi překvapily nejen majitele stránek. Překvapilo mě, říká N. Gonzalez, kolik našich uživatelů blokuje reklamu na našem herním portále. Ze tří milionů měsíčních návštěvníků jich téměř polovina (42 až 46 %) používá různé nástroje k blokování zobrazování internetové reklamy. 

blokovani reklamy

Takové číslo už není žádná sranda a majitel stránek si musí vymyslet lepší komunikaci své reklamní politiky proč jí používá a co to uživatelům portálu může přinášet za bonusy. 

Blokuje se reklama v zahraničí?

Rozhodně ne tolik a s takovým zapálením jako u nás v ČR. Internetový svět v ČR je jeden z nejdynamičtějších v celé EU. V mnohém převyšujeme kvalitu, obsah i designe stránek a online projektů např. oproti Itálii, Řecku, Francii, Velkou británii, Slovensko a mnohé další země. Tato dynamika jde ruku v ruce s množstvím reklamy, která svým způsobem online prostor živí.

 

doporučujeme z vlastní zkušenosti: automat na vodu - měj pramenitou vodu v kanclu!

Takto vypadá online deník E15 bez celostránkové reklamy na pozadí. Líbí se vám? Abych řekl pravdu, připadá mi tak nějak mdlý, nudný, amatérský. Obrázek níže:

online deník bez reklamy

Schvalujete blokování reklamy a jste na Facebooku?

Reklama se vyvíjí a zvětšuje svůj objem a to zejména na facebooku a dalších socikálních sítí. Za poslední dva roky Facebook zvýšil objem reklamy a reklamních ploch o 30%! Přesto počet uživatelů FB v ČR neklesá, ale naopak roste. Jedná se princip tzv. "paradox social ads". Pokud někdo vystupuje proti reklamám na internetu a zároveň aktivně využívá Facebook nebo Twiter, pak jde o nevyrovnaný postoj. Tento rozpor může způsobovat vliv tzv. obtěžujích celostránkových reklam zejména na velkých zpravodajských serverech. Jejich negativní vliv způsobuje obecný dojem negativního postoje k reklamě na serverech mimo sociální sítě.

Zamysleme se nad tím, proč vůbec dochází k tomu, že se někdo rozhodne použít nástroje k blokování internetové reklamy a čeho tím ve výsledku může docílit. 

 

ESHOP PRO MUŽE WWW.MILUJEMEBEKOVKY.CZ ANEB ZAHOĎ KŠILTOVKY

 

K použití blokovacích nástrojů dojde v drtivé většině případů pouze tehdy, když dlouhodobě a opakovaně konkrétní server svého "konkrétního" návštěvníka OBTĚŽUJE reklamou (zejména bannery a pohyblivými obrázky a videem), která nesouvisí ani zdaleka s obsahem a posláním stránek! To je v podstatě jediná definice spouštěcích důvodů, proč někdo začně cíleně blokovat všechnu reklamu.

Kdo za to tedy může? 

V 90% vždy provozovatel internetových stránek. Samozřejmě, že se vyskytnou i tzv.kritici úplně všeho konzumního a ti blokují na internetu cokoli, kdykoli a kdekoli. 

 

Existuje reklama, která není obtěžující a je spíše dobrou radou?

Určitě ano. Říká se jí tzv. PPC reklama ve vyhledávačích Seznam a Google. Více o PPC reklamě se dočtete zde. Jak to v PPC ve zkratce funguje? Hledáte-li na Google či Seznamu výraz např. "sáčky do vysavače", tak PPC nahoře a v pravém sloupci vyhledávače nabídne reklamní odkazy obsahově spojené pouze s dotazem, který jste zadali. A to je férové! Rozhodně Vám PPC nenabídne u dotazu "sáčky do vysavačů", reklamu např. na T-Mobile.

Na neobtěžující PPC reklamu se specializuje firma HIS WORK s.r.o.

 

Čeho můžeme docílit blokováním reklamy? 

S vysokou pravděpodobností dvou negativních efektů. O pozitivních efektech se na internetu moc nemluví. Svým způsobem to dosvědčují výsledky v anketě tohoto článku (dole pod článkem). V anketě je zřejmé, že až 50% lidí na internetu zkusilo aktivně za pomoci software blokovat reklamu, ale postupem času od tohoto fenoménu upustili.

Další problémy u blokování reklam

1. Krom toho, že neuvidíte reklamu, tak drtivá většina nástrojů na blokování reklamy má problémy s tzv. cookies a blokuje většinou více, než byste si přáli. Některé stránky si s blokováním neumí poradit a zobrazují se velmi špatně, pomalu nebo se ani nenačtou či zobrazují stránky v nekomfortním uživatelském módu prázdných ploch a oken. Ne všechny vyhledávače se s těmito blokovacími nástroji kamarádí.

Co určitě nedoporučujeme, je používání nástrojů k blokování reklamy v režimu "free". Tyto programy bývají občas infikovány různým spam balastem a časem vám zašpiní počítač. 

Blokování reklam může vést ke krachu serverů!

2. Výsledkem blokování reklam na různých komunitních, komerčních či oborových serverech způsobí časem pokles (často významný pokles) finančních příjmů. To může celkem brzy způsobit velké problémy na straně provozovatele. Ve výsledku to může způsobit radikální omezení portálu nebo i jeho zánik. 

Uživatelé internetu si musí uvědomit, že drtivá informačních a oborových portálů je živa právě z internetové reklamy. Proto není moudré a vhodné reklamu neřízeně blokovat úplně všude. 

Jaké servery tedy blokovat s reklamou?

Když už, tak blokujte zobrazování reklamy na portálech, které vás štvou svou formou a množstvím reklamy. Ostatní servery nechte žít. Někomu vadí obtěžující reklama na zpravodajských portálech jako Idnes, Lidovky, E15, Zena.cz, Xman a kupa dalších. To jsou portály, které mají reklamu jako byznys model a nikoli jako nutnost přežití.

Například Facebook nezanikne, když mu budete blokovat reklamy. Ale takové komunitní a zájmové servery jako např. svet-garazi.cz, modelbazar, rcauta, a kupa dalších, může reálně zemřít, když je např. SW AdBlock budete blokovat.

Dá se reklamy vypnout i bez blokování?

Zejména PPC reklama se dá nastavit. Google na stovkách stránek u PPC reklamy grafické i textové nabízí vpravo nahoře křížek, kterým konkrétní reklamu můžete odstřelit a už se vám nikdy nezobrazí. Můžete Google i pod křížkem sdělit důvod odmítnutí reklamy např. kvůli velkému množství zobrazení nebo kvůli obsahové nesouvislosti. To je dobrá možnost! Já toho využívám.

Co se s tím dá dělat? 

Pište provozovatelům stránek a sdělte jim jaká konkretní forma reklam vám vadí, tlačte a žádejte. A jak říká Bible, možná budete vyslyšeni.

jak blokovat reklamu na internetu

Vraťme se k příkladu toho herního portálu, který má problém s blokováním reklamy.

Server podle svého zakladatele přichází měsíčně až o tisíce dolarů výdělku na reklamě, když více jak 40% návštěvníků reklamu blokuje. Proto se snaží na své čtenáře apelovat, aby reklamy neblokovali nebo aby se alespoň stali platícími členy. To je ostatně jeden z hlavních trendů současnosti i budoucnosti internetových portálů. Že nejde o ojedinělou záležitost dokládá i společnost PageFair. Z výsledků jejich vlastních výzkumů vyplývá, že přibližně 22,7 % návštěvníků reklamu blokuje. Zajímavější je ovšem trend: počet blokujících uživatelů vzrostl za poslední rok o 43 %. Podle Google trends se lidé na dotaz „adblock“ ptají dvakrát častěji než před rokem.

Jak tedy řešit reklamu na vašich oblíbených serverech?

Pište serverům, provozovatelům stránek, blogujte o nich, pište o tom co se vám nelíbí v diskuzních fórech a také napište firmám jejichž reklamy vás obtěžují. Apelujte, váš hlas a názor nedá inzerentům tzv. zadavatelům reklamy spát!

Jaké je náhradní řešení blokování reklamy?

Nabízí se pár kvalitních HW (hardware) řešení, které umí reklamu nejen na internetu, ale i v TV odfiltrovat. Pokud tento SW chcete prozkoumat a zakoupit, kontaktujte nás a zašleme vám v současné době tři prográmky, které jsou otestovány a fungují celkem obstojně. (Ale pozor: nedávno Google uzavřel "partnerstvím" se známým AdBlock a dohodli se, že si si budou vyhovovat. Tedy klasický Adblock je na cestě k virtuální smrti.

Na druhou stranu blokováním reklamy na našich oblíbených portálech, můžeme takový oborový portál potopit. Jednoduše ho tímto blokováním můžete dohnat k bankrotu. Je rozdíl mezi oborovým portálem (jak tento náš) nebo třeba oborový web www.svet-garazi.cz a portálem tzv. zpravodajským, bulvárním a komerčním.

Co je obtěžující reklama?

Ano, reklama na ihned.cz, idnes.cz, lidovky.cz, chytrazena.cz, atd. mě obtěžuje. Takové portály mají mnoha milionové zisky a přesto nás obtěžují mega reklamou.

Jaké portály nemáme blokovat?

Zcela jiná situace je u menších oborových - zájmových portálů. Ty se bez reklamy z které mají za jeden proklik v systému PPC třeba jen 1 Kč zisku, se bez takové neobtěžující PPC reklamy neobejdou.

Mají jen dvě možnosti existence. Prvním zdrojem je pokud možno neobtěžující reklama. Druhým zdrojem může být předplatné od čtenářů - návštěvníků, kteří vyhledávají obsah portálu. Mnoha návštěvníkům se předplatné platit nechce a je to i pochopitelné.

Co tedy zbývá?

Provozovatel, třeba jako náš portál ppc-reklama-seo-blog.cz se musí "živit" z reklamy, jinak to nejde! Představte si, že tvorba článků, testy a recenze, pracovní cesty, mzdy a jiné náklady prostě malý zájmový portál má a nemůže je odstranit. Líbí se vám nějaký takový portál? Chodíte na něj, čtete jeho články a využíváte jeho rad a informací? Podpořte takový web, předávejte informaci o něm svému okolí, přidejte si ikon tzv. oblíbených jako je FB, Googleplus, Twiter a jiné sítě a odkazové zdroje. Neblokujte těmto malým portálům reklamu, zvlášte ne tzv. PPC reklamu, která bývá a musí být neobtěžující.


Jan Xaver Boštík

 

 

Malý test programů k blokování:

Otestujeme nástroj k blokování reklam, který se jmenuje Adblock Plus. 

1 adblockRozhodli jsme se využít verzi pro prohlížeč Chrome, protože je jeden z nejpoužívanějších. Jdeme na to. 

adblock plus

V Google Chrome to fungeje, bannery zahlcený portál Idnes.cz vypadá bez reklam na pravé straně jaksi divně, ale už nás neobtěžuje necílená reklama.

Ta samá stránka na Idnes.cz s tím, že jsme AdBlocks deaktivovali, má už zase plno reklam, podívejte se:

Jako problém ovšem vidím, že AdBlocks blokuje i PPC reklamy, které na rozdíl od bannerů jsou cílené a neobtěžující. Na Idnesu to byl článek o finanční ztrátě LeoExpresu na kolejích. Reklamní banner dovolena.cz byl obsahově mimo, nesouvisející a obtěžující. U PPC banerové reklamy dole ve scanu v tomto článku (modrý text) naproti tomu byly PPC reklamy, které apriory uživatele internetu neobtěžují a v drtivé většině případů vždy souvisí s tématem.

Jejich blokování je zbytečné a pro celkový trh online marketingu a kvalitního obsahu až devastující.  Na druhou stranu blokovací programy třeba na zcela nekomerčních webech jako je např. www.klinickasmrt.cz smaže všechny PPC reklamy i bannery jiných neziskových projektů na které web odkazuje. 

 

Např. software AdBlock, který je mimo jiné skrytě zainvestován v portfoliu firem u Google, obrátil svůj původní záměr blokování reklamy v pravý opak. Více se o tom dočtete např. zde: http://e-svet.e15.cz/it-byznys/abblock-plus-obratil-sve-podnikani-naruby-zacne-prodavat-reklamu-1321667

Blokovat nebo neblokovat reklamu?

To je otázka... Záleží jen na vás. Malý příklad: za podobný článek tomuto musím autorovi zaplatit cca do 1000 Kč. K tomu musím zaplatit do 600 Kč za nákup 3 fotografií s komerční licencí. K tomu práce na editaci a průměrný článek nás výjde v průměru okolo 2000 Kč nákladů. Reklama v tomto článku nám za 10 měsíců vidělala 169 Kč. Výsledek je tedy ekonomický mínus. určitě blokovat reklamu můžete. Avšak určitě ne všem serverům. To způsobí v čase více škod než užitku.

Může reklama mít vůbec nějaká pozitiva?


Byť bude odpověď skoro kacířská, tak ano. Reklama může dát tip na spoustu stránek, které jsem doposud neznal. Ale jak praví klasik "jak kde a jak kdy".

Podpořte náš portál i tento článek, sdílejte ho, komentujte a klikejte.

 

Test filtru reklamy AdBlock

A to je škoda. Vyzkoušíme tedy filtry blokovacího nástroje. Zkusíme něco odfiltrovat, pojďme na to. Vypadá to, že je to možné. Nápověda nám říká, že máme označit část webu, kterou chceme vyjmout z blokování. Zkusíme to. Před použitím filtru a bez blokování vypadá stránka tak, že dole vidíme blok s PPC reklamou. To je náš cíl. PPC chceme zachovat.

upozornění: pozor na šiřitele spamu a pornografie!

Po zapnutí blokovacího nástroje se stránka zobrazí stejně, ale bez okna PPC reklam. Zkusíme nastavit filtr, aby tento blok obcházel a nechal být.  Použití filtru se zdá být jednoduché. Vypadá asi takto: (obrázek není momentálně k dispozici)

Vybrali jsme blok s PPC reklamou. Systém blokovacího nástroje ho označil žlutou nebo růžovou barvou a nabízí nám, abychom v horním dialogovém okně kliknuli na položku „přidat“. Zkusíme to.

oh,oh – asi je někde chyba. Filtr jsme přidali a přesto všechny PPC bloky zmizely a neobjevují se ani po restartu. Je chyba na naší straně? Vyzkoušeli jsme více filtrů a stránek. Situace se opakuje, je to obtěžující. Nebaví nás to. Každý SW byl měl být intuitivní a přívětivý. Tento Adblock Plus pokud chcete hlubší nastavení, je složitý a polofunkční. Nechceme ho, odinstalováno!

---------------------------------------------------------------------------------------------

ZADAVATELÉ A TVŮRCI REKLAM SE SNAŽÍ NAVRHOVAR REKLAMNÍ FORMÁTY, ABY CO NEJMÉNĚ ČTENÁŘE STRÁNEK OBTĚŽOVALY. O TO SE SNAŽÍ NAPŘ. PLATFORMA Z DÁNSKA TZV. ADFORM. VÍCE SI O TOM MŮŽETE PŘEČÍST V MARKETINGOVÝCH NOVINÁCH.

Blokování reklamy a Vy?

Vždy, celé roky blokuji reklamu v PC na internetu
hlasuj
Zkoušel jsem nějaký SW na blokování, ale dnes už ne
hlasuj
Nemám na to čas, chuť - stejně je reklama všude i v mailech...
hlasuj
SW na blokování nefungují 100% a freeware je nebezpečnější než reklama
hlasuj
Celkem hlasovalo: 763

STÁHNĚTE SI OD NÁS SADU PROGRAMŮ PRO BLOKOVÁNÍ REKLAM V RŮZNÝCH VYHLEDÁVAČÍCH. ODKAZ KE STAŽENÍ JE ZDE.

__________________________________________________________________

Zajímá Vás co je po smrti a téma život po životě?

 

Kam dál?

Co je a co není obtěžující reklama?   Jak funguje internetová reklama? 

YouTube bude bez reklam, kdy?   Nevhodná reklama na velkých portálech?

Špatné stránky se špatnou reklamou

 

Copy-of-isTemplateBs-Mobilephone-435x150

AddThis Social Bookmark Button

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...