Smaller Default Larger

Obtěžující reklama na celou stránku | Komu se líbí?

Některé lidi (zvláště televizní diváky) a uživatele internetu štve reklama obecně. Lidé např. v TV používají reklamu k výhodné a nucené přestávce k vyčůrání, k příprávě kávy a k občerstvení. Reklama v televizi si za to může sama. Je necílená, obtěžující a příliš častá. Na internetu je situace v reklamě jiná.  

Internetová reklama na internetu (především PPC) je již ze své podstaty vytvořená tak, aby byla cílená a uživatele internetu neobtěžovala.

PPC na internetu reaguje na informace o vaší poloze a cookies. Proto ví, že jste se v konkrétním období na netu zajímali např. o tablety, mercedesy atd. Proto Vám internet a PPC v následujících minutách a dnech nabídne cílenou PPC reklamu pouze na tato a příbuzná témata. Tedy snaží se být neobtěžující! Pravým opakem je celostránková banerová reklama, která je velmi draze placená. Je používaná především na tzv. mega informačních portálech tuzemských mediálních domů a korporací. Tato forma reklamy je VELMI obtěžující a NEVKUSNÁ vůči čtenářům podobných portálů. Ze strany provozovatelů je to doslovná DRZOST a neúcta vůči svým čtenářům.

ing

Určitě jí znáte. Kliknete si např. na Idnes.cz , Lidovky.cz, Aktualne.cz nebo Ihned.cz a než stačíte udělat jakýkoliv myšlenkový pochod, hned na vás doslova vpadne a spadne celostránková reklama Komerční banky, kávy Jacobs, Vodafone a jiných nadnárodních gigantů. Tento celostránkový banner Vás úplně paralyzuje. Nemůžete pohnout myší, nevidíte nic ze stránky, kterou jste chtěli navštívit, a valí se na Vás sdělení banky či operátora, které Vás ale v daný okamžik vůbec NEZAJÍMÁ.

Provozovatel portálů, zejména Mafra a.s., Vás chce na oko ukolébat a na otravném banneru nabízí miniaturním písmem nabídku typu "za 20 vteřin můžete reklamu přeskočit". Toto bývá velmi často lživé a technicky nefunkční řešení. Kolikrát se čtenářům stránek stalo, že po kliknutí na tuto nabídku k přeskočení reklamy nebo po kliknutí na tzv. "zavírací křížek", byli direktováni přímo na web zadavatele obtěžující reklamy! Nikdo se za to nebude s portálem soudit. I když možná v USA by toto obtěžování mohl být u soudu dobrý byznys.

 

Vaše zkušenosti s obtěžující reklamou?

Na Idnes/Ihned a jinde mě obtěžují velké bannery neustále
hlasuj
Nesouvisející reklama a bannery jsou totálně otravné
hlasuj
Jak jen to jde, velkoplošnou reklamu/bannery ihned dávám "přeskočit"
hlasuj
Celkem hlasovalo: 40

Posledním učebnicovým příkladem takto otravné reklamy, jak ukazuje obrázek, je portál Aktualne.cz. Co na tom, jsou to drzouni. Ale rozum mi nebere to, že reklamní agentura přesvědčí zadavatele reklamy, aby se tímto způsobem stal u čtenářů a návštěvníků portálů "výhercem" první ceny za nejotravnější internetovou reklamu. Tento styl dostatečně neomluví ani to, že jde pouze o brandovou kampaň, která vlastně ani nemá být prodejním kanálem.

Je to online neúcta k návštěvníkům portálu a celková nefektivita tohoto reklamního nástroje. Zadavatelé reklamy i provozovatelé informačních serverů tuší, že za tučné penízky z obtěžující reklamy nemůžou své čtenáře mučit donekonečna. Proto se snaží celostránkové bannery modifikovat a volí tzv. médium na pozadí. Tento způsob zachycuje poslední obrázek viz níže. Uživatel již není paralyzován, ale je vykolejen z koncentrace původního záměru vstupu na server pohybující se animací banneru. Prostě, zase je to obtěžování, ale jen v novém kabátě rádoby inovace. Drazí inzerenti, přečtěte si, co se lidem na internetu líbí a co nikoli a podle toho budujte svou online image. (pozn.: obrázek z databáze není k dispozici)

 

PS: Mám moc rád kávu Jacobs, ale nyní si jí natruc nebudu kupovat, protože obtěžuje více, než je online zdrávo.

 



AddThis Social Bookmark Button

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...