Smaller Default Larger

Propagace firmy na internetu

Propagace na internetu je dnes velmi důležitou a vlivnou věcí. Ideální propagací na internetu je, když jste v něčem extrémní "showbyznys exot" jako Iveta Bartošová nebo herec pan Pomoje či těžko pojmenovatelná no-star Agáta H. a máte zaručenou silnou propagaci a to zdarma. Tyto případy budou vidět na super.cz, na revue idnes.cz, atd.. Takovou propagaci podobné no-stars vyhledávají jako jeden ze svých efektivních nástrojů online propagace v prostředí internetu. 

Zdarma to ovšem je možné jen v bulváru. A tak se na nás obracejí za účelem propagace nejen firmy, ale i jednotlivci jako jsou designéři, zpěváci, tanečníci a různí umělci, kteří chtějí propagovat své nadání v prostředí internetu jak v ČR tak velmi často v zahraničí. Zajímavou skupinou jsou i politici na tzv. celorepublikové úrovni. Ti chtějí své "hodnoty" na internetu stále častěji efektivním způsobem propagovat. V rámci internetové propagace má naše firma samozřejmě i nepřekročitelné limity. Internetovou propagaci nechceme dělat např. pro pornografické stránky, gamblerské aktivity, MVL apod.

Jak tedy nejlépe propagovat osobní nebo komerční aktivity na internetu? Podnikatelé se domnívají, že www stránky jsou vše, co pro jejich internetovou propagaci stačí. Je to samozřejmě hluboká mýlka. Řada našich klientů, když k nám přišla, tak měli internetové stránky, ale neuměli své zboží, služby a hodnoty na internetu propagovat, což znamená "prodat je". Samozřejmě, že si dnes každý může udělat www stránky svépomocí na různých free službách typu Webnode a podobných. Je to zdarma a určitou kvalitu to má. V žádném případě tyto služby nezatracuji. Sami je pro klienty občas používáme pro tvorbu tzv. "micro sites" nebo-li satelitních webů tzv. podpůrných stránek v rámci služby SEO.

propagace firmy

Stránky firmy se musí co nejefektivnějším způsobem (to neznamená nejlevnějším způsobem, ale vyvážením nákladů X konverze) propagovat. Internet nabízí různý prostor, různé platformy, různé ceny, měřitelné i neměřitelné nástroje, výkonové PPC systémy, brandové nástroje, placené i neplacené způsoby propagace. Vyznáte se v nich? Dobré video od Google, které vysvětluje základy, způsoby a výhody internetové propagace firmy najdete zde. Samozřejmostí je, že prvním nutným krokem k efektivní propagaci na internetu je výroba internetových stránek. Zde platí několik starých zásad.

 

- Stanovte si cíl a poslání stránek s nejužším propojením na Váš byznysplán

- Používejte pouze domény první řádu tzn. www.domana-nejlepsi.cz 

- Používejte emailové adresy, které poskytuje registrovaná doména a nikoli free mail služby

- Stránky si nechte udělat již s tzv. SEO optimalizací - DŮLEŽITÉ!

- Stránky si nezadávejte u drahých "pražských" webdesignerů, neboť vám naúčtují i vlastní "pauzu na oběd" - DEJTE SI POZOR I NA "BRŇÁKY"

- Počítejte s investicí min. 15.000 Kč až po desítky tisíc korun

- Stránky registrujte ne do tisíce katalogů, ale do důležitých a stránky vždy aktualizujte (lépe neuvádět datumy poslední aktualizace)

- Dbejte na tvorbu textů na stránkách - tzv. copywriting - DŮLEŽITÉ!

 

Abyste v propagaci firmy na internetu mohli pokročit dál - musíte se rozhodnout, zda-li zvolíte brandovou nebo výkonostní propagaci a k tomu určené nástroje. Záleží především na tom, jak si se svým produktem stojíte na lokálním i Evropském trhu. Máte-li minimální podíl na trhu aspoň okolo 15%, tak zvolte brandovou propagaci. V opačném případě volte výkonostní propagaci. Mezi jednu z nejefektivnějších výkonových propagací patří určitě PPC reklama ve vyhledávačích.  Internet samozřejmě nabízí širokou paletu nástrojů k propagaci firem i jednotlivců. Své výhody mají placené systémy i neplacené techniky. Ty obě mají jedno společné - nepokoušejte se o ně svépomocí, ale každopádně je outsourcingujte. Určitě se to vyplatí a v konečném důsledku ušetříte peníze i čas k vytváření firemních hodnot a k rozvoji firmy.  Propagujte firmu třeba tak, že svá firemní videa umístníte na sociální sítě nebo youtube.com. Zásadou u této propagace je nastavení/popsání videa dle zásad SEO optimalizace. Platí, že tzv. mediální mix (promyšlené rozvržení ve více druzích online propagace) má své výhody. Nicméně ne každý online prodejní kanál je vhodný pro všechny stejně. Pokud spustíte propagaci prodeje knih a hudby na Facebooku - tak to nebude mít grády. Pokud ale na FB budete propagovat prodej skript a učebnic tak s největší pravděpodobností bude taková propagace přinášet ovoce byznysu.

Efektivní propagace musí být promyšlená - proto jí řešte outsourcingem. Musíte s najatou agenturou plánovat a přemýšlet. Propagace naslepo je dnes ránou bez efektu. Propagace zdarma může být zajímavá i ve vyhledávačích obrázků na Seznamu i Google. Obrázkům přiřaďte názvy a popisky či URL adresy v rámci klíčových slov, která jsou vaší byznys prioritou. I tím přivedete potenciální zákazníky na své stránky.

 

Co znamená dobrá propagace? Buďte online, vyhodnocujte, měřte, optimalizujte a tlačte najatou agenturu k široké paletě technik. Za výsledky ochotně plaťte. Nenechte se u agentur svazovat termíny a nevěřte žádným garancím pozic, apod.. Znovu opakuji: buďte online. To znamená, buďte viděni! O efektivní propagaci je dobré se nechat poučit a něco se naučit. S najatou agenturou konzultujte a konzultujte. Tak jako já nebo moji kolegové víme jen pramálo o Vašem byznysu, tak podnikatel nebo politik či člověk ze show byznysu ví jen obecně nebo pár teoretických teorií o našem byznysu propagace na internetu.

propagace firmy na internetu

- Nechte si vysvětlit, jak firmu ukázat zákazníkům, kteří na internetu vyhledávají, mluví, nakupují a stanou se z nich vaši zákazníci a ambasádoři.

- Vaše www stránky musejí mít obsah. Obsah laděný pro roboty, ale i pro zákazníky. Toho docílíte dobrým copywritingem.

- Komunikujte své přednosti a konkurenční výhody.

- Plánujte rozpočet pro online propagaci a nebudete tak nikdy zaskočeni.

- Využívejte diskuzní fóra nikoli ke spamování, ale ke sdílení vašich předností.

- Nechte neustále optimalizovat svou PPC reklamu. Velkou pozornost věnujte copywritingu.

Propagace firmy na internetu - 5 dobrých rad od spol. Google v zajímavém videu zde. Průvodním efektem u online propagace stránek je ten, že můžete na první úspěchy tzn. prodeje/konverze a lepší pozice čekat minimálně 3 měsíce. Propagace se dá urychlit intenzivní PPC reklamou a budete viděni "ihned". Nicméně  časem u našich klientů náklady na PPC snižujeme ve prospěch SEO. Trpělivost v online propagaci nepřináší růže, ale vyšší zisky z vyšších prodejů! Propagace - řešení situace učte se, jak zajistíte, aby si vás potencionální návštěvníci všimli v placeném i neplaceném vyhledávání vašeho podnikání na internetu. Prozkoumejte možnosti online propagace a zjistěte, které nástroje propagace fungují vzhledem k vašim zdrojům a časovým možnostem, které jste schopni do propagace investovat.

J.X.B.

AddThis Social Bookmark Button

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...