Smaller Default Larger

Blokování reklamy má koalici: Google s AdBlock!

Mnoho uživatelů internetu se zajímá o tématiku blokování internetové reklamy, která je obtěžuje. Používají k tomu např. tzv. AdBlock. Google se však s AdBlockem sblížil.

 

Hospodářské Noviny publikovali zajimavý rozhovor s expertem vyhledávače Google. Hlavním tématem bylo mimo jiné i to, jak Google bude bojovat s narůstajícím blokováním reklamy na internetových stránkách. Celý článek můžete najít zde.

 

 

Na toto téma jsme poměrně obšírně psali ina našem portálu. Přečtěte si ho zde.

Z rohovoru vyšlo na světlo internetu věcí, že pro Google je software AdBlock problémem. Snaží se ho zničit pozitvním tlakem. Zlí jazykové tvrdí, že Google přes desítky dceřiných firem má u AdBlocku nastrčené své vývojaře a investice. Mnohem závažnější tvrzení však je, že Google uzavřel tzv. memorandum přátelství s AdBlockem. Poselstvím memoranda je, že AdBlock NEBUDE BLOKOVAT REKLAMY GOOGLE ADSENSE.

 

Zde je přímá citace z rohovoru:

"Obchodní model Googlu je postaven na příjmech z reklamy. Jak se díváte na masové rozšiřování aplikace AdBlock pro webové prohlížeče, jež umí zamezit zobrazení reklamy? Ukazuje to, že se ještě více musíme zaměřit na uživatelskou zkušenost, a to i tu reklamní. Lidé už nejsou ochotni čekat na obsah ani tři vteřiny. I proto chceme pomoci vydavatelům dostat obsah k uživatelům co nejrychleji. Ještě silnější je tento trend v mobilech. Google již prý uzavřel s AdBlockem dohodu, takže nebude za poplatek blokovat reklamy na platformách Googlu. Není to trochu nefér? Na tuto oblast bohužel nejsem expert. Ale nejlepší cestou, jak se vypořádat s AdBlockem, je vylepšení těch uživatelských zkušeností."

 

Toto přátelství je takové schyzofrénní. 4 až 11% lidí, kteří za každou cenu blokují jakoukoli reklamu a kdekoli v internetovém prostoru, a používají k tomu AdBlock, tak trochu "dostali na prdel".

 

 blokovn reklamy

 

Systém Adsense od Google totiž představuje až 78% všech reklamních ploch internetových stránek napříč celým světem. Od této chvíle mají milovníci Adblocku smůlu. 

Adblock je jediným rozumným a "fungujícím" programem pro blokování reklam. Všechny ostatní systémy jen paběrkují a jsou nestabilní až nebezpečné z pohledu technologií.

 

 

Na druhou stranu nesmíme Google upřít jeho standardy v prozákaznickém myšlení. Pro Google je uživatel internetu i inzerent velmi váženým prostředkem existence Google.  


ZADAVATELÉ A TVŮRCI REKLAM SE SNAŽÍ NAVRHOVAR REKLAMNÍ FORMÁTY, ABY CO NEJMÉNĚ ČTENÁŘE STRÁNEK OBTĚŽOVALY. O TO SE SNAŽÍ NAPŘ. PLATFORMA Z DÁNSKA TZV. ADFORM. VÍCE SI O TOM MŮŽETE PŘEČÍST V MARKETINGOVÝCH NOVINÁCH.


Vyhledávač Google se chová zcela opačně než "otrávená prodavačka v potravinách". Proto i přes proklamované memorandum s Adblockem, Google už vytváří zlepšení obsahu stránek na kterých u stovek tisíců partnerů zobrazuje své reklamy. Chce systém vyladit, vylepšit a rozložit ještě lépe rovnováhu mezi čtenáři stránek a inzerenty.

 

Google si rozhodně nepřeje, aby reklamy na internetu byly více a více obtěžující. Každopádně se vznikem přátelství s Adblockem, Google vyhrál několik závodů "dlouholeté ligy".

 

Google i Seznam např. v ČR regulují u reklamních systémů počty reklamních bloků - oken na stránkách. Už to je pro-uživatelský přístup.

 

Zcela jinou věcí je, že známé a čtené portály si zaplácají obsah stránek "milionem" reklam. Nepopulárním leaderem v tomto ohledu je např. online web Blesku, Isportu, atd. O tématu celostránkové obtěžující reklamy, čtěte zde v našem jiném článku.

 

palec nahoru

 

Dávám palec nahoru pro Google, protože věřím, že reklamní plochy vymazlí tak, aby byly ještě více a lépe "friendle users".

 

 

AddThis Social Bookmark Button

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...