Smaller Default Larger

Jak odpovědět budoucím klientům na jejich první poptávku a sondování?

Celkem pravidelně mnoho firem poptává naše služby a žádá o cenovou nabídku a informace. Hrozí zde riziko, že můžete jen odpovídat na poptávky, ale zakázky nepřibudou. Co s tím a jak na to?

 

 
Z různých zdrojů nám chodí poptávky na naše služby online marketingu. Poptávek je řada. Odhadem si myslím, že 60% se vyřadí hned. Jsu nekvalitní, neadresné nebo předem nerentabilní. Snažíme se vyřazovat i poptávky tzv. hromadného charakteru nebo ty, které jsou na okrai naší specializace. Nechceme tvrdit, že umíme vše, co je jen trochu příbuzné s naší prací.
 
U poptávek hrozí běžné riziko, že časově vám odpovídání na zaslané dotazy může zabrat strašně moc času. Běžnou praxí bývá, že mnoho těch, kteří poptávají vám ve výsledku na zaslanou nabídku ani neodpoví. Kde je hranice rentability a efektivity?
 
Náš systém je takový, že z první selekce odpadnou procenta těch zcela nekvalitních. V druhém kole těm vybraným zašleme pár vět s dotazem na závažnost a realitu uvedené poptávky. Pokud poptávající odpoví a máme pocit, že to myslí vážně, kontaktujeme ho mnohem podrobněji. Nezasíláme nabídky obsahové ani cenové (pokud nejde o výběrka). Snažíme se v druhé fázi odpovídat konkrétně, navrhovat, ptát se a celkově zjistit, zda-li poptávající vlastně vůbec chce realizovat to co poptával. Pokud získáme dojem, že jde jen o sondáž nejnižší možné ceny nebo o tzv. klienta "mezituristu a nespokojence", tak od toho dáváme ruce pryč.
 
 
 
Inspirujte se jednou odpovědí poptávajícímu níže. Byl to druhý email, který jsme s poptávajícím měli. Myslíme si, že má zájem a tak trochu ví co chce a co nechce.
 
"... Dobrý den, pane/paní, děkujeme Vám, že..., Když si procházím Vaše původní zadání na poptávky, tak poměrně dobře a přesně specifikujete co chcete a koho chcete. Myslím že v parametru reference a doporučení které požadujete Vám vyhovět můžeme a to nejrychleji tak, že kliknete přímo na naše reference které zveřejňujeme.  
Druhý parametr, který zmiňujete, je cena, to je věc, která se může definovat až potom, co přesně specifikujeme ve smyslu prací a cílů, které Váš eshop potřebuje. Náš návrh zkusím definovat v několika bodech:
1. Našli jsme si Vaše stránky www.poptavajici.eu. První co Vám nabízím je podrobná analýza a konzultace ohledně Vašeho eshopu, kdy Vám ukážu, v jakém stavu je Váš eshop, co potřebuje a jaké to bude vyžadovat investice. Z naší strany je toto samozřejmě placená služba, takže tento první krok Vám dovedu nacenit v částce přibližně x900,- Kč bez DPH. V rámci toho bychom se sešli následně na osobní schůzce, přivezl bych připravenou analýzu vašeho eshopu a věnoval bych Vám maximálně 5 hodin času ve kterém bychom všechno probrali. Z této analýzy a konzultace získáte představu o nutných krocích, pracích, cílech a cenách a ty následně můžete realizovat/objednat buď dále s naší firmou nebo s kteroukoliv jinou agenturou. Pro více informací o SEO konzultaci a analýze se prosím podívejte na naše stránky zde. Na první pohled, když jsem procházel stránky Vašeho eshopu, tak tam chybí například toto: 
- Co se týče SEO optimalizace u tzv. meta tagů, tak těch máte málo, špatně nebo jen roboticky nastavené. To ovlivňuje zobrazení eshopu ve vyhledávačích.
- Potom je potřeba lépe a plně vtělit hledaná klíčová slova do textů kategorií vašeho eshopu (např. u kategorie obklady do koupelen je máte v kategorii ale již žádná související klíčová slova nemáte u konkrétního obkladu, který nabízíte jako koupelnový natož logickou, viditelnou  a rychlou navigaci např. z produktů abrila bianco zpět do kategorie koupelny) 
 
 
Ano, jakási navigační lišta je sice úplně nahoře, ale v poli kam koukají oči návštěvníka není pobídka ani výzva k tomu aby se vrátil a hledal další koupelnové obklady. U obrázků v daných produktech je problém, že jich je málo, barevně a graficky nerealistické a z hlediska SEO optimalizace jsou obrázky nepopsané. 
V hlavní kategorii obklady do koupelen máte optimalizován text na klíčové slovo "obklady do koupelen" ale na to chce optimalizovat a být viděn každý z konkurence včetně Vás. Proto je potřeba se soustředit na jiné tzv. příbuzné výrazy (longtail) jako je např. luxusní obklady do koupelny, italské obklady do koupelny, skleněné obklady do koupelny a pod. Jejich hledanost statistické údaje Vám přikládáme k nahlédnutí v příloze emailu... Například výraz "italské obklady do koupelny" nemáte na webu vůbec. Jak je to možné? Vždyť online návštěvníci, kteří hledají zboží, kterým Vy se zabýváte, tento výraz na internetu zadávají. Představte si to v praxi: člověk hledá tento výraz, zadá ho do vyhledávače, Váš eshop tam neuvidí ani skrze PPC reklamu ani skrze výsledky vyhledávání které souvisí se SEO, a tak Vás nenavštíví a nenakoupí. A takto bych mohl pokračovat dále a dále.
 
2. Při prvním vstupu na Váš eshop mě jasně chybí dvě informace:
- Proč mám nakoupit zrovna u Vás
- Proč mám koupit dlažbu a obklady na internetu a ne u nás ve městě v prodejně
- Jasný banner-slider o tom, že doprava je zdarma a k tomu navíc třeba lepidlo
- Např. se odlišit od konkurence: za 390,- Kč vám dovezenou dlažbu složíme
 
Dobře a zajímavě to dělá vaše konkurence konkurence-obklady.cz.
 
3. Abychom mohli konzultaci a schůzku uskutečnit je potřeba abyste si v rozpočtu firmy přesně definovali rozpočtovou kapitolu na online marketing a propagaci a byli smíření s tím, kolik a za jaké období chcete do online marketingu investovat.
 
Určitě už při prvním pohledu na Vaše stránky toho bude nemálo, co Vám doporučíme ve smyslu úprav ještě předtím, než by se vůbec vyplatilo investovat do různých druhů reklamy. Reklamu, zviditelnění a různé utrácení Vám nabídne kdejaký pikolík nebo menší či větší agentura na marketing ale moje firma, byť jsme malá firma, razí strategii, že nejdříve musíme vysvětlit, analyzovat a stanovit cíle a způsoby a teprve potom investovat do různých reklam a zviditelnění na internetu. 
Bude mi potěšením, když budete akceptovat výše uvedenou cenu a navrhnete termín schůzky, protože Váš eshop to zcela určitě potřebuje. Jsme vám k dispozici na níže uvedených kontaktech...."
 
 
Zkuste se inspirovat touto komunikací s možným klientem, který je teprve ve fází poptávky a sondování. Uvítáme Vaše názory a zkušenosti, jak tuto oblast řešíte.
Ať se daří, JXB
AddThis Social Bookmark Button

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...