Smaller Default Larger

Vyplatí se podnikatelům reklamy?

To je otázka do pranice zvažování nákladů a investic do propagace podnikání konkrétních firem a podnikatelů. V tomto článku se zaměříme na to zda-li se vyplatí podnikatelům reklamy na internetu. To je asi nejvíce diskutovaná a kupovaná platforma pro reklamu. Co se tedy vyplatí?

 

 

Krátký rozbor reklamy pro podnikatele se nám vyplatí udělat i v tomto článku. Reklamu rozdělujeme dle platforem jejich umístění. 

Reklamu může podnikatel nakoupit v těchto médiích a platformách:

- Časopis

- TV

- Rozhlas

- Outdoor bilboardy

- Internet

- Sponzorství a charita

 

Tuto skupinu lze ještě rozdělit na venkovní (outdoor reklamu) a mediální. Platforma reklamy na internetu je zcela samostaný obor. Mnoho podnikatelů a firem ještě rozlišuje v reklamě balík, kterému se v reklamní branži říká mediální a marketingový mix.

Podnikatelům a firmám se vyplatí pouze taková reklama, která koresponduje s jejich zaměřením, byznys plánem a cílovou skupinou zákazníků. V podstatě je jedno potom o jakou platformu jde.

 

 

Co na začátku před reklamou?
Každopádně v rozpočtu firmy na kalendářní rok se musí objevit kapitola a položka "marketing" a třeba jí i rozsekat na online, časopisy, letáky, atd.

Musíme vědět koho za vyčleněné peníze chceme oslovit. Buď stávající, opakované nebo dosud neoslovené zákazníky.

Musíme vědět kde se potencionální zákazník vyskytuje, kde hledá a čte informace, jaký zažívá nákupní proces před objednávkou, atd.

Musíme vědět zda-li chceme propagovat jen svou značku a vrýt jí do obecného podvědomí, nebo jestli chceme propagovat přímý prodej a náklady do reklamy vrátit a zhodnotit v co nejkratší době.

Musíme vědět zda-li náš byznys je cílen regionálně, lokálně, celorepublikově, v EU nebo pro celý svět.

Musíme vědět kdo není náš potencionální zákazník a koho z oslovení chceme vyloučit.

Musíme mít připravenou nabídku pro oslovené lidi z reklamy (web, e-shop, jazykové mutace stránek, vyškolené pracovníky, letáky, atd.)

Musíme investovat do reklamy, která se dá změřit a vyhodnotit.

 

Co ještě dalšího musíme znát, aby se reklama vyplatila?

Časopisy - reklama v časopisech je neměřitelná a těžko se vyhodnocuje. K tomu použijte např. uvedení slevového kódu, terý držitel musí uvést u objednávky. To pomůže k vyhodnocení vložených investic do reklamy.

Dnes lidi různé druhy reklamy obtěžují. Proto dávejte reklamu jen tam kde najdete související obsah/lidi/trh/prostředí se zájem o váš produkt.

Příklad: Jste okresní pekárna? OK, nedávejte si reklamu na sportovní stadion nebo do novin a časopisů o technice. Oslovíte sice tisíce lidí, ale jen 0.001% budou asi potencionální kupci.

 

Zaměřujete se pouze na region? 

Nakupte reklamu, která bude cílena jen regionálně, ale jen v platformě v které oslovíte zájemce o kvalitní pečivo a nikoli třeba automobilové nadšence. Ne každý regionální tisk, TV a rádio je pro vás vhodné. Pozor na to! Hledejte v reklamních platformách vaše potencionální klienty. K tomu nejlépe poslouží např. reklama na internetu. Tu si na Google a Seznamu můžete nechat od reklamní agentury zacílit tak, že se vám bude zobrazovat:

- jen ve vašem regionu, městě, státu, území nebo doknce jen v konkrétní ulici. 

- internetová reklama se ukážeme jen těm, kteří hledají relevantní klíčová slova, nikomu jinému!


Pečete jako pekárna v našem příkladu rohlíky bez éček a cukroví bez cukru? Pak reklamu nakupte tam, kde se pohybují maminky s dětma. Platforem bude celá řada.

Nevíte si rady jaká reklama se může podnikatelům vyplatit a přinést vynaložené prostředky mnohonásobně zpátky? Rešení je jednoduché. Pro poradenství si na krátkou konzultaci a analýzu najměte konzultanta z firmy, která se reklamou pro menší firmy zabývá. Zaplatíte pár tisíc, ale budete mít jasno kde, za kolik a proč. Konzultantů je celá řada. I naše firma Vám může poradit a zpracovat analýzu. Obraťte se na Jana Xavera Boštíka z firmy HIS WORK s.r.o.

 

Reklama se podnikatelům a firmám vyplatí. Ale ne vždy, ne všude a ne na všechno. Reklamu pro podnikatele je potřeba plánovat, testovat a vyhodnocovat.

AddThis Social Bookmark Button

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...