Smaller Default Larger

PPC reklama na Facebooku má falešné prokliky

Facebook může být pro některé zboží a firmy vhodnou platformou k založení firemní stránky nebo k tzv. PPC reklamě. Ale dejte si pozor, Facebook je znám falešnými účty a prokliky.

 

Pro našeho klienta jsme založili PPC reklamu na facebooku. Nastavili jsme všemožná nastavení reklamy. Samozřejmostí je i nastavení regionálního cílení. Logicky jsme vybrali dle povahy produktů klienta Českou republiku. 

K tomu jsme vytvořili i facebookovou stránku pro klienta a zkoušeli kombinovat tyto dvě platformy za účelem efektivní propagace s cílem získávat konverze tj. objednávky.

reklama na facebooku pro firmy

 

Po vyhodnocení kampaně na Facebooku, které jsme si stanovili po 1 měsíci od spuštění, jsme se rozhodli 2 kampaně ihned zastavit.

Proč? Nezávisle na sobě jsme zjistili, že dvě různé kampaně dvou klientů, které mají geografické cílení na ČR, měli třetinu prokliků ze zámoří. Reklama na facebooku může mít v ČR trhliny. Prokliky pocházely např. z Havaje, Asie, USA, atd. Hodnota těchto prokliků byla ve smyslu stráveného času i konverzí zcela nulová a neefektivní.

Reklama na Facebooku má v řízení vážné trhliny. Jedná se o to, že i přes jasně nastavenou PPC reklamu a tzv. propagaci FB stránky či FB příspěvku s cílením na ČR, Facebook přijal a jako relevantní schválil přijaté prokliky z lokalit mimo ČR.

Takové prokliky jasně projevovaly známky tzv. neplatných a irelevantních prokliků, které pouze chtěli "vyklikat" aktivní PPC kampaně.

Stane se toto u klasické PPC u Google a Seznamu? S 99% jistotou by Seznam i Google takové prokliky vyhodnotili jako neplatné a inzerentům by vrátili proinvestovanou částku na reklamní účet.

Jaké máme z reklamy na FB poznatky? Facebook zcela očividně ignoruje rámec geografické fixace. Stejně tak nevyhodnocuje, zda-li přivedený proklik do ČR např. z Havaje má parametry relevantnosti. Kdybychom nasadili reklamu v zahraničí, pak by to bylo pochopitelné. Ale takto? A to už nezmiňuji, že získat odpověď z help line Facebooku je nadlidské scifi.

Podobné aktivity z ciziny se objevily vždy u kampaní u kterých jsme měli nastaveny vysoké a dlouhodobé rozpočty. U kampaní a klientů kde byl nízký denní rozpočet, se proklikávací útoky nevyskytují.

Závěrečné hodnocení - U reklam na Facebooku doporučujeme nenastavovat dlouhodobé a vysoké rozpočty a každodenní hlídání kampaně a všech příchozích aktivit. Facebook a zvláště pro ČR není vůbec aktivní a vstřícný v komunikaci a v řešení "drobných" problémů a požadavků.

JXB

 

AddThis Social Bookmark Button

RSS

ukázka ppc reklamy

Poslední komentáře

Návštěvník - tnsrlx
full body cleanse bebida de arroz disintossicare l intestino prodotti dimagranti efficaci naturali T...
Návštěvník - 033top
ontgiften kuur limpieza intestinal cerotti disintossicanti compresse per dimagrire velocemente najle...

Funguje reklama?

azurit

Reklama funguje, ať tomu věříme nebo ne, jen si to někteří nepřipouští!

"Manželka říká: ...kup miláčku aviváž...", manžel: "jasně miláčku". O hodinu později volá domů manželce z Kauflandu: "Lásko, je tu 15 druhů..., haló?"

Manželka nezvedá telefon. Manžel je zoufalý, popadne aviváž, kterou zná z TV, a utíká s heboučkým králíčkem k pokladně...